08 września 2022
Social Media towarzyszą nam już od wielu lat. Zapewne każdy z nas ma swoje konto, czy to na Facebook, czy też Instagram. Wielu korzysta także z zawartości Twittera i TikToka. Najczęściej jednak sięgamy po te formy przekazu jako osoby prywatne. Powinniśmy jednak wiedzieć, że także w biznesie mogą nam się one przydać.
Spis treści:
Bardzo często spotykamy się z tym, że zakładane są konta dla jednej firmy w kilku miejscach. Prowadzony ma ona wówczas profil na Facebooku, LinkedIn, Twitter, czy Instagram. Prawda jest jednak taka, że wówczas należy zatrudnić specjalistów, którzy te konta odpowiednio poprowadzą i będą udzielali się na nich regularnie. Co więcej należy dobrze dobierać treści. Trzeba sobie bowiem zdawać sprawę z tego, że nie wszędzie pasować będzie ten sam materiał.
Znacznie lepiej jest więc skupić się na jednym, dwóch mediach, które będą najlepiej odpowiadały profilowi firmy i treściom, które chcemy publikować. By wybrać które to będą, trzeba zapoznać się z ich specyfiką.
Choć czasem trudno w to uwierzyć, to LinkedIn i Facebook wystartowały w 2003 roku, a Twitter trzy lata później, bo 2006. Od tamtej pory sporo się zmieniło, ponieważ platformy starają się nadążać za trendami. Mogliśmy to zaobserwować chociażby na przykładzie rosnącej popularności krótkich filmików. Ludzie je pokochali więc Instragram wprowadził możliwość dodawania rolek do swoich materiałów. Chciał w ten sposób nawiązać do rosnącego w siłę TikToka. Z kolei Twitter udostępnił możliwość prowadzenia relacji na żywo, co również miało mu zapewnić nadążanie za trendami.
Co możesz tu publikować jako firma? Na Facebooku i LinkedIn obecnie coraz częściej pojawiają się dłuższe treści. Nie oznacza to oczywiście, że krótkie posty zniknęły, ale jest ich nieco mniej. Możesz śmiało dzięki tym platformom udostępniać linki do swoich artykułów lub tych które Cię zainteresowały.
Facebook warto również wykorzystywać jako stronę swojej firmy. Umieszczamy tam wówczas najważniejsze informacje na jej temat, w tym dane teleadresowe. Wówczas możemy promować także swoje produkty. Kolei grupy na Facebooku dają możliwość nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami.
Z kolei LinkedIn to duży gracz jeśli chodzi o networking online. Tutaj wszystkie informacje o działalności i sukcesach firmy są mile widziane.
Co z Twitterem? Jeśli jesteś nastawiony na dyskusję, to jest to miejsce dla Ciebie i Twojej firmy.
Publikujesz zdjęcia, krótkie lub długie filmy? Jeśli jesteś nastawiony właśnie na taką promocję swojej marki, to te platformy są właśnie dla Ciebie. Na Instagramie istnieje kilka głównych sposobów, z jakich marki korzystają z platformy: udostępnianie filmów i zdjęć na profilu marki, a następnie Instagram Stories, IGTV i Reels. Dzięki nim Twoja marka może dotrzeć do naprawdę dużej liczby odbiorców. Haczyk? Z całą pewnością regularność i dostosowanie materiałów do odpowiedniej grupy odbiorców.
Wszystkie udostępniane na tych platformach treści wizualne mogą stanowić zachętę dla odbiorów do zapoznania się z pełną ofertą. Jeśli będziesz wstawiać filmiki instruktażowe to zbudujesz sobie pozycję eksperta.
Ludzie potrzebują uzyskiwać odpowiedzi na różne pytania. Jeśli wiesz, że Twoja branża takie rodzi, to z całą pewnością powinieneś wybrać platformę stwarzającą możliwość dyskusji. Właśnie taki jest np. Discord. Sieci dyskusyjne pozwalają markom odpowiadać na pytania i łączyć się ze swoimi odbiorcami. Sam Discord oferuje możliwości tworzenia grup społeczności klientów, wydarzeń i transmisji na żywo. Jeśli będziesz dołączał się do dyskusji o Twoim produkcie, to możesz naprawdę wiele zyskać. Zwłaszcza jeśli Twoje odpowiedzi będą pokazywały Cię jako prawdziwego eksperta.
Czy to już wszystkie możliwości jakie dają nam social media? Nie, nie wszystkie. Jednak wymieniliśmy powyżej te, które obecnie cieszą się największą popularnością. A którą z tych platform powinieneś wykorzystać do promowania swoich usług? Tę, którą będziesz regularnie uzupełniał wartościową treścią! Pamiętaj, że dopasowanie contentu do odbiorcy jest bardzo ważne. Publikowanie długich artykułów za pośrednictwem Instagrama, to nie jest dobry pomysł, ale jeśli chcesz udostępniać filmiki instruktażowe, to jest to platforma dla Ciebie. Przeanalizuj więc swoją strategię i dopiero wówczas wybierz miejsce, w którym będziesz promować swoją markę.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.
westom napisał:
08 września 2022
przydałby się jeszcze podział na skuteczność poszczególych mediów, np. facebook działa zupełnie inaczej reklamowo niż pinterest
Miłosz Kraiński napisał:
09 września 2022
Dzięki za sugestię! Na pewno powstanie taki artykuł!