Blog marketingu internetowego

06 lipca 2017

Indeksowanie strony w Google – co to jest i jak działa

Indeksowanie strony w Google to czynność lub proces, który ma na celu dodanie strony do indeksu Google.

Indeks Google jest stale aktualizowany ze względu na powstawanie coraz to nowszych treści. Roboty Google, zwane też pajączkami, stale przeszukują całą sieć w poszukiwaniu nowych i zaktualizowanych stron, jednak samodzielne zaindeksowanie nowych materiałów da Ci pewność, że twoja strona nie zostanie pominięta.

Googleboty pobierają do indeksu strony zgodnie z wytycznymi algorytmu. To on decyduje, jak często ile i które witryny trafią do zbioru. Tobie, jako właścicielowi strony, powinno zależeć na tym, by nowe podstrony i wszelkie aktualizacje były jak najszybciej uwzględniane w indeksie. Zawartość indeksów jest podstawą do wyników wyszukiwania dla użytkownika. Jeżeli podstrony nie ma w indeksie, to nie jest ona brana pod uwagę.

Boty przetwarzają zawartość każdej strony. Biorą pod uwagę jej treść, zwłaszcza słowa kluczowe, atrybuty title czy alt. Sprawdzana jest też podstawowa poprawność kodu.

Samodzielne indeksowanie strony:

1. Użyj Google Search Console.

Najszybszy i najmniej skomplikowany sposób. Czas oczekiwania to kilka, kilkanaście minut.
https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=pl

2. Wyślij do Google mapę twojej witryny.

To wolniejszy sposób, ale dzięki mapie możesz zaindeksować więcej nowych URL jednocześnie. Mapa witryny (sitemap) to plik XML, który pokazuje Google (lub innej wyszukiwarce), jaka jest struktura treści na stronie. Stworzenie Mapy witryny to dobry pomysł szczególnie dla dużych serwisów z wieloma podstronami lub nowych stron.
https://support.google.com/webmasters/answer/156184?hl=pl

3. Użyj narzędzia do zgłaszania nowo powstałych stron:
https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url?hl=pl

4. Umieść link do swojej strony w innej witrynie.

Boty Google, przeszukujące popularną i często aktualizowaną stronę, znajdą twój l i przejdą do twojej strony. Metoda starsza, pamiętająca najlepsze czasy katalogów. Niemniej, podajemy ci ją jako ciekawostkę.

Jak sprawdzić, ile podstron zostało zaindeksowanych?

1. Przejdź do wyszukiwarki Google.
2. Wpisz do pola wyszukiwania site:nazwa twojej strony
3. Odpowiedź o ilości znalezionych wyników to liczba zaindeksowanych podstron.

Bieżące indeksowanie nowych podstron w Google to dobry nawyk każdego odpowiedzialnego właściciela strony. Jest to czynność, która bezpośrednio wpływa na pozycję w rankingu, nie warto więc jej zaniedbywać.

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
The First

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź aby kontynuować. więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij