24 stycznia 2024

Gemini zintegrowane z Google Ads! Co to oznacza dla reklamodawców?

Najbardziej wydajny model sztucznej inteligencji od Google, czyli Gemini, ma być w założeniu godnym rywalem dla ChatGPT-4. Nic więc dziwnego, że korporacja intensywnie promuje to rozwiązanie i integruje je ze swoimi narzędziami. Już w tej chwili w Stanach Zjednoczonych korzysta się z Barda z wybudowanym Gemini Pro. Teraz przyszła pora na modyfikację Google Ads. 

Google Ads + Gemini – trwają testy 

Już od dłuższego czasu Google stara się wzbogacić kampanie Ads przy wykorzystaniu konwersacyjnej sztucznej inteligencji. Teraz do tego celu ma być przeznaczone najnowsze oczko w głowie Sundara Pichaia (CEO Google), czyli Gemini. Ma to być jeden z wielu sposobów na wykorzystanie tego modelu, a o pozostałych zapewne usłyszymy wkrótce. 

Od kilku miesięcy Google wraz z niewielką grupą reklamodawców, testuje wykorzystywanie konwersacyjnego AI w tworzeniu kampanii Ads. Mechanika oparta jest na połączeniu chata z ekspertyzą człowieka. Z obserwacji projektu wynika, że sztuczna inteligencja pozwala tworzyć lepszej jakości kampanie przy mniejszym wysiłku. Jest to mierzone wskaźnikiem, który Google nazywa Skutecznością reklamy (Ad strenght). Określa on trafność, jakość i różnorodność tekstu reklamy, podając jedną z ocen: „Niekompletna”, „Niska”, „Średnia”, „Dobra” lub „Świetna”. 

Wykorzystując konwersacyjne AI, 42% więcej drobnych przedsiębiorców publikuje kampanie oceniane jako “Dobre” i “Świetne”. Według statystyk Google, poprawienie jakości reklamy z “Niskiej” na “Świetną”, może zwiększyć konwersję nawet o 12%. 

Co więcej, w najbliższych miesiącach Google planuje rozwijać funkcje AI związane z oprawą graficzną kampanii Ads. Sztuczna inteligencja ma sugerować odpowiednie zdjęcia i obrazki na podstawie wygenerowanych grafik oraz obrazków z landinga. 

Kiedy możemy się spodziewać tego rozwiązania?

Pytanie, które zapewne zadają sobie teraz polscy reklamodawcy, brzmi: Kiedy będę mógł/mogła skorzystać z nowych funkcji? Póki co, tak jak zwykle to bywa z innowacjami w Google, jako pierwsi dostęp do wersji beta dostają anglojęzyczni użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. W przeciągu najbliższych tygodni, rozwiązanie ma być dostępne globalnie dla wszystkich kampanii w języku angielskim. Na inne języki przyjdzie czas po upływie kilku miesięcy. 

    Przyjmuję do wiadomości, że moje dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przedstawione pytania/wnioski.
    Dowiedz się więcej na temat ochrony Twojej prywatności
    Udostępnij dalej

    Podobał Ci się artykuł?

    Zobacz naszą ofertę!

    The First

    Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

    Dodaj komentarz