12 czerwca 2017
Współczynnik konwersji celu — kolejne mądrze brzmiące sformułowanie z języka marketingu. Czym jest, jak go obliczyć i co zrobić, by sukcesywnie go zwiększać. To prostsze niż myślisz.
Współczynnikiem konwersji celu (ang. Conversion Rate — CR) w kontekście AdWords określa się iloraz użytkowników, którzy kliknęli reklamę do użytkowników, którzy wykonali pożądane działanie (np. zakup).
Podstawowy wzór na obliczenie współczynnika konwersji to:
Przykład:
Jesteś właścicielem dużego sklepu sportowego. Z okazji otwarcia sezonu rowerowego, wprowadziłeś rabaty na akcesoria dla rowerzystów. W Twoją reklamę AdWords klika 10 000 użytkowników, z czego transakcji dokonuje 20 osób, to twój współczynnik konwersji celu wynosi 2%.
Inwestycja w AdWords często jest poważnym obciążeniem dla miesięcznego budżetu przedsiębiorstwa. Nic więc dziwnego, że pożądaną praktyką jest kontrolowanie na bieżąco opłacalności działań. Google AdWords udostępnia bezpłatną usługę śledzenia konwersji, dzięki której możesz mieć rękę na pulsie i na bieżąco modyfikować kampanię.
Dowiedz się więcej o śledzeniu konwersji z oficjalnych materiałów Google: https://support.google.com/adwords/answer/1722022
Bieżące analizowanie konwersji celu i ROI (ang. Return On Investment — zwrot z inwestycji) sprawi, że będziesz lepiej kierował działaniami promocyjnymi w swojej firmie.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.