26 września 2017

Wartościowe katalogi SEO – czy to sformułowanie ma jeszcze rację bytu?

Katalogi internetowe kuszą wielu początkujących adeptów SEO szybkimi efektami i stosunkowo łatwym uzyskaniem „mocnego” linka. Z drugiej jednak strony widzimy stałą tendencję w zmianach algorytmów — mocno stawiającą na doświadczenie użytkownika. Z punktu widzenia użytkownika, zdecydowana większość katalogów (a już zwłaszcza katalogów SEO, stworzonych wyłącznie z myślą o linkach) nie ma żadnej wartości dla internautów.

Podobno ostatnim wartościowym katalogiem był zamknięty w marcu 2017 DMOZ (czytaj więcej: https://www.the-first.pl/pozycjonowanie-i-katalogi-stron-seo-czy-warto-dodac-tam-swoja-strone/).

Nie jesteśmy na tyle ekstremalni, by stanowczo odradzić Ci korzystanie z katalogów zupełnie, ale nie traktuj ich jako najważniejszej strategii link buildingu. Kilka linków z katalogu nie powinno Ci zaszkodzić, może nawet nieco dywersyfikuje źródła, ale szkoda czasu na szukanie nowych, nieodkrytych katalogów.

Jakie katalogi SEO są warte rozważenia:

– katalogi branżowe
– katalogi tematyczne
– katalogi firmowe
– katalogi usługowe
– katalogi dla hobbystów

Pamiętaj, by dodawać link do Twojej strony zgodnie z duchem katalogu: jeżeli oferujesz usługi hydrauliczne, rejestracja na twojfachowiec.biz ma sens, niekoniecznie jednak polecamy umieszczenie tam swojej wizytówki hurtowni papierniczej.

Na co zwrócić uwagę przy dodawaniu linku do katalogu:

– linkuj do strony głównej
– stosuj anchor brandowy
– używaj unikalnych opisów w wizytówkach
– zawsze dodawaj swoje logo w wymaganych wymiarach
– wpisuj adres firmy w tej samej formie
– sprawdź, czy katalog jest moderowany

Czy muszę dodawać stronę do katalogów?

Nie, ale dodanie strony do kilku katalogów nie zaszkodzi. Słowem-kluczem jest tu umiar. Stawiaj jakość nad ilość. Nie kataloguj pod żadnym pozorem masowo. Zawsze sprawdzaj PR (choć i jego wartość jako miary maleje) i moderację. Przejrzyj katalog choć z grubsza i zobacz, czy nie ma na nim spamu. Kieruj się przy wyborze zgodnością katalogu z treściami na Twojej stronie. Przede wszystkim — nie nastawiaj się, że linki z katalogu dokonają cudu.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Komentarze

  • Piotr napisał:

    23 marca 2019

    Ciekawa i wartościowa wiedza!

    Odpowiedz
  • Teoria Biznesu napisał:

    06 lutego 2020

    Katalogi firm nie są już tak popularne ze względu na opinie dotyczącą wpływu ilości linków na ich wartość. Istnieją jednak katalogi prezentujące firmę w sposób estetyczny i takie wpisy napewno nie zaszkodzą stronie internetowej.

    Odpowiedz
  • Kris Gomula napisał:

    22 marca 2020

    Witam.

    Ale chybe te katalogi juz tak potracilyna wartosci, zenie warto w ogole z nich korzystac, no chyba, ze sami szukamy klopotow.

    Odpowiedz
  • Tragos napisał:

    28 marca 2020

    Kris.

    Nie jest tak tragicznie. Dobre katalogi jeszcze sa wartosciowe dla SEO, ale te zadbane przez administratorow 😉

    Odpowiedz
  • Stanislaw napisał:

    20 czerwca 2020

    Bardzo fajnie opisane ! Dzieki

    Odpowiedz
  • Małgorzata napisał:

    01 kwietnia 2021

    Wszystko zależy od sytuacji, w bardziej niszowych, czy lokalnych frazach katalogi pomagają. Przykładowo te związane z firankami, czy dekoracjami okiennymi w konkretnych stylach lub miastach. Przy słowach ogólnych w rodzaju „rolety rzymskie” dopiero kilkanaście powoduje niewielki ruch.
    Pozdrawiam Małgorzata z Wrocławia

    Odpowiedz
  • Firma Sprzątająca Warszawa napisał:

    19 września 2023

    Wszystkie firmy zajmujące się prowadzeniem stron internetowych katalogują swoje witryny. Wiadomo im więcej „wartościowych” linków tym lepiej. Ale jak je znaleźć i w jaki sposób dodać link aby on sam był wartościowy to już inna sprawa.
    Pozdrawiamy.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij