22 maja 2019

USA: 50% małych i średnich przedsiębiorstw nie ma planów marketingowych

W obecnych czasach działania marketingowe są podstawą prowadzenia biznesu. Tymczasem, połowa małych i średnich przedsiębiorstw w USA w ogóle nie uwzględnia reklamy w swoich rocznych biznesplanach.

Reklama dźwignią handlu

Historia reklamy jest tak długa, jak historia świata. Już w starożytności handlarze zachwalali swoje produkty na targach, by ściągnąć klientów. Jednak jej dynamiczny rozwój przypada na początek XVII wieku, gdy reklamy zostały uregulowane prawnie, zaś w kolejnych stuleciach pojawiały się coraz częściej i na kolejnych nośnikach.

Dziś, gdy coraz większy procent handlu przenosi się do Internetu, rosną również wydatki na tego typu reklamę. Mimo to, nie każda firma decyduje się inwestować w marketing. Według najnowszych badań aż 50% małych i średnich przedsiębiorstw w USA nie stworzyło planu marketingowego na 2019 rok.

Marketing na drugim planie

Outbound Engine zapytał 350 właścicieli sektora małych i średnich przedsiębiorstw (SMB) m.in. o wzrost przychodów, przeszkody w osiągnięciu zakładanych celów biznesowych czy najbardziej efektywne praktyki marketingowe.

Oto niektóre z wyników badania:

  • 25% respondentów nie ma pewności, co do tego, w jakim kierunku rozwijać swoją firmę.
  • 55% właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw wydaje na marketing mniej, niż 5% swoich rocznych przychodów.
  • 58% badanych poświęca marketingowi 5 lub mniej godzin w tygodniu.
  • 86% z nich woli poświęcać czas innym działaniom biznesowym.
  • 81% respondentów, którzy zainwestowali w marketing 5-10% rocznych przychodów, stwierdziło, że w 2018 roku zarobiło więcej.

Pełny raport (w języku angielskim) dostępny jest pod tym linkiem.

Lekcja dla Polski

Choć powyższe badanie dotyczy firm w Stanach Zjednoczonych, wnioski z niego płynące można przenieść na polski grunt. Wynika z nich jasno, że mądrze wydane pieniądze na marketing, to gwarancja zwrotu. 4 na 5 Amerykanów, którzy zainwestowali w reklamę odnotowało lepsze wyniki sprzedażowe.

Włączenie działań marketingowych w biznesplan oraz regularne pilnowanie i analizowanie wszystkich kampanii reklamowych z pewnością wpłyną pozytywnie na obroty każdej firmy.

Źródło: outboundengine.com

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
Cezary Bronszkowski

Powiązane wpisy

Komentarze

  • KarolPalys napisał:

    05 czerwca 2019

    Planowanie działań to podstawa i to w każdej dziedzinie życia. Moim zdaniem mądre wydawanie środków na reklamę ma jednak sens i to bardzo duży, gdyż zwrot z działań marketingowych może być wysoki. Trzeba jednak planować działania z dużym wyprzedzeniem i śledzić to co dzieje się w branży na bieżąco.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij