18 marca 2020

Twitter radzi jak efektownie „ćwierkać” o nowych produktach

Twitter to portal, który bardziej niż z reklamą nowych produktów, kojarzy się w Polsce z zażartymi dyskusjami politycznymi. By nieco zerwać z tym stereotypem, na koncie Twitter Business pojawiło się kilka rad odnośnie promowania swoich usług.

Twitter – ostatnie medium reklamowe?

Spośród trójki Facebook, Instagram i Twitter, ten ostatni jest najczęściej pomijany przez reklamodawców. Twitterowi chluby nie przynosi olbrzymia, w porównaniu choćby do Facebook, liczba tzw. Troll kont, których właściciele nie są zainteresowani żadnym produktem. I choć portal cały czas walczy z dezinformacją i „farmami trolli”, to nadal polscy przedsiębiorcy niechętnie reklamują się w tym medium społecznościowym.

M.in. dlatego Twitter wyciąga do nich, oraz marek z całego świata, pomocną dłoń. Kilka dni temu zaprezentowano krótki poradnik, w którym doradza, w jaki sposób efektywnie wykorzystać te 280 znaków (jednego tweeta).

Dobry i zły tweet – jak wyglądają?

280 znaków to stosunkowo niewiele (pierwszy akapit tego tekstu miał kilkanaście znaków mniej) i niekiedy ciężko zawrzeć w nich wszystko, co chcemy przekazać. Niestety, Twitter nie ma dobrej wiadomości dla swoich użytkowników. Dobry tweet, to krótki tweet. Wszystko w myśl zasady „wszystko, co można powiedzieć, da się powiedzieć krótko”.

Które tweety są więc „złe”?

• Zbyt długi: Pisząc za długi tweet ryzykujesz, że odbiorca straci nim zainteresowanie zanim skończy go czytać.

• Nadmiar emotikon: Używanie ikony prezentu w tweecie o prezentach jest zbędne i powtarza treść.

• Słowa „zapychacze”: Słowa „bardzo”, „dużo”, itp. można spokojnie pominąć, aby skrócić długość tweeta.

Rezygnując ze złych nawyków pamiętajmy o tych dobrych. Twitter przypomina, że wartościowe „ćwierkanie”, to pisanie krótko, konkretnie i angażująco, co zostało wyjaśnione na poniższym filmie.

Źródło: Twitter

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
Cezary Bronszkowski

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij