03 lipca 2017

Trust Rank – co on oznacza i jaki ma wpływ na seo?

Trust Rank (w skrócie TR) to algorytm wskazujący na jakość strony utworzony przez Yahoo. Podobnie jak Page Rank (PR), Trust Rank skupia się na linkach przychodzących.

Twórcą algorytmu jest Jan Pedersen z Yahoo. Przy pracy wspomagali go wykładowcy Uniwersytetu Stanforda: Zoltan Gyongyi i Hector Garcia-Molina.

Jak zmierzyć Trust Rank strony?

Szacunkowy Trust Rank strony można zbadać za pomocą wielu narzędzi internetowych, m.in. Trust Rank Checker. Pamiętaj, każde z nich podaje Ci przybliżony wynik. Najbezpieczniej jest korzystać z kilku stron jednocześnie i uśredniać ich wyniki.

Trust Rank przybiera wartości w skali od 0 do 10.

Jakie czynniki uwzględnia Trust Rank?

Trust Rank ma za zadanie oddzielić spamerskie strony od wartościowych. Ważnymi czynnikami sprawdzanymi przez algorytm są:

Treści — unikatowe, merytoryczne, przydatne użytkownikowi. W żadnym wypadku nie powinny rzucać one cienia podejrzeń o plagiat.

Pro Tip: Nie jesteś pewien, czy zamówione przez Ciebie teksty są unikalne? Sprawdź je dzięki bezpłatnym narzędziom antyplagiatowym, np.: Plagiarism Checker (http://smallseotools.com/plagiarism-checker/)

Linki wychodzące — strony, do których linkujesz, same powinny mieć jak najwyższy TR. Pamiętaj, by tematyka strony, do której linkujesz, była powiązana z problematyką, którą poruszasz.

Linki przychodzące — Im wyżej oceniana strona, na której umieszczony został link, tym lepiej. Co ciekawe, algorytm uwzględnia także linki nofollow.

Certyfikat SSL — posiadanie bezpiecznej strony jest brane pod uwagę przy wielu algorytmach. Nie tylko dlatego warto zainwestować w certyfikat. Dowiedz się więcej o SSL: Zabezpieczenie https / SSL — czy warto inwestować w certyfikat?

Wiek witryny — Uwzględniając datę zaindeksowania strony. Długo funkcjonujące witryny budzą większe zaufanie.

Jaki wpływ na SEO ma Trust Rank?

Według oficjalnych wypowiedzi Google, wskaźnik Trust Rank nie ma bezpośredniego wpływu na zajmowane pozycje.

Zwróć jednak uwagę, że te same czynniki, które podnoszą Trust Rank, są zgodne z jakościowymi wytycznymi Google. Oznacza to, że Trust Rank strony może służyć jako narzędzie pomocnicze dla webmastera.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
The First

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij