01 czerwca 2019

Treści wizualne najskuteczniej przyciągają klientów. Tak twierdzi co piąty mały przedsiębiorca

Sektor małych przedsiębiorstw znacząco różni się od światowych monopolistów. By dotrzeć do klientów i przekonać ich do swojej oferty musi stosować inne, bardziej wyrafinowane, metody. A jakie z nich są najbardziej skuteczne? Odpowiedzi dostarcza badanie Visual Objects.

Trudna gra małego przedsiębiorcy

Bycie drobnym przedsiębiorcą z pewnością nie należy do najprostszych zawodów na świecie. Niezależnie od tego, w jakiej branży działamy, musimy rywalizować z większymi od siebie. Globalne, a nawet i krajowe, marki mają tę przewagę, że są znane niemal przez wszystkich zainteresowanych. Z kolei mikroprzedsiębiorstwa muszą powoli przebijać się do świadomości potencjalnych klientów. A jak to robić? Odpowiedzieli sami zainteresowani w ankiecie Visual Objects.

Ładna strona ponad SEO

W badaniu wzięło udział 500 przedsiębiorców z sektora małych firm. Odpowiadali oni na pytania powiązane z zarządzaniem firmą i marketingiem w sieci.

Z ankiety możemy dowiedzieć się, że najważniejszy jest odpowiedni design strony internetowej (20%). Niemal równie istotne jest zaangażowanie użytkownika (19%) oraz szeroko rozumiane e-commerce (17%). Nieco mniejszą wagę mali przedsiębiorcy przykładają do działań SEO i bezpieczeństwa (po 12%) oraz treści, jakie znajdują się na ich stronach (10%).

– Kiedy spotykam się ze swoimi klientami lub potencjalnymi, nowymi klientami, słyszę od nich, że zdają sobie sprawę z tego, że ich strona musi wyglądać ładnie. Jednak nie potrafią oni dokładnie sprecyzować, co to znaczy – mówi Fabrizio Colombi, dyrektor ds. rozwoju biznesu z firmy Decographic.

Jakie treści są na stronach?

Każdy, kto choć raz korzystał z usług jakiejkolwiek firmy, wie, że treść ma znaczenie. Informacje o firmie, cennik, wykaz usług czy dane kontaktowe – to absolutne minimum, potrzebne klientowi. A co na ten temat sądzą respondenci? Oto treści, jakie publikują oni na stronach swoich firm.

  • Informacje o firmie – 67%
  • Treści wizualne – 58%
  • Opisy produktów – 51%
  • Recenzje – 43%
  • Filmy – 42%
  • Artykuły blogowe – 30%
  • Podcasty – 11%

Poniżej zaś treści, jakie mali przedsiębiorcy zamierzają publikować jeszcze w tym roku:

  • Treści wizualne – 55%
  • Filmy – 42%
  • Artykuły blogowe – 33%
  • Treści do pobrania – 22%
  • Podcasty – 17%

Warto również zwrócić uwagę na to, jakie treści są według nich najskuteczniejsze:

  • Treści wizualne – 23%
  • Informacje o firmie – 23%
  • Filmy – 16%
  • Opisy produktów – 15%
  • Recenzje – 12%
  • Artykuły blogowe – 5%

Cały raport dostępny pod tym linkiem.

Źródło: visualobjects.com

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
Cezary Bronszkowski

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij