13 września 2018

The Verge: Instagram wejdzie na rynek e-commerce

Instagram to najpopularniejszy serwis społecznościowy do dzielenia się zdjęciami. Jednak już niedługo można będzie za jego pomocą robić zakupy. Tak uważa portal „The Verge”, powołując się przy tym na swoje źródła.

Instagram – potężne narzędzie

Serwis Instagram został założony w 2010 roku i już po dwóch latach za 2 miliardy dolarów został sprzedany firmie Facebook, Inc. Popularność tego medium sukcesywnie rosła i w 2018 roku przekroczyła miliard aktywnych użytkowników. W Polsce jest ich ponad 6 milionów, co oznacza, że Instagram ustępuje jedynie Facebookowi oraz YouTube. Choć główną ideą Instagrama jest dzielenie się zdjęciami, jednak już wkrótce może on rozszerzyć swoją działalność.

Zakupy na Insta?

Według informacji, do których dotarł portal theverge.com, Instagram chce wejść na rynek e-commerce. Nowa aplikacja ma nazywać się „IG Shopping” i być oddzielna od Instagrama po komunikatorze Direct oraz IGTV. Skąd ten pomysł? Statystyki, którymi podzieliła się dyrektor ds. Operacyjnych na Facebooku, Sheryl Sandberg, mówią, że konto w serwisie ma ponad 25 milionów firm, z czego 2 miliony stanowią reklamodawcy. Z kolei aż 80% użytkowników Instagrama obserwuje konto co najmniej jednej firmy.

Otwórz się na sprzedaż

Instagram już zaczął przygotowania do rozszerzenia zakresu możliwości aplikacji. Firmy mogą sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem zdjęcia, zaś Instagram testuje wprowadzenie identycznej możliwości w InstaStories.

Choć jako pierwsi nowe rozwiązania z pewnością odczują użytkownicy w USA, warto bacznie obserwować rozwój Instagrama i rozważyć lub rozwinąć prowadzenie firmowego konta w tym serwisie.

Źródło: theverge.com

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij