24 listopada 2016

Strony mobilne – 7 powodów, dla których musisz takie mieć

Z całą pewnością rynek internetowy zmienia się w zastraszającym tempie. Pojawiają się kolejne aktualizacje algorytmów, coraz szybsze łącza internetowe w tym również mobilne (jak donosi raport Digital In 2016) połączenia internetowe z telefonów na całym świecie generują obecnie ponad 4,5 eksabajtów w każdym miesiącu. Wiadomo zatem, że ruch mobilny ma obecnie kolosalne znaczenie i jest w stanie realnie podnieść konwersję strony czy sklepu internetowego. Ponadto, coraz nowsze zmiany algorytmów wyszukiwarki Google, ewidentnie pokazują, jak dużą uwagę należy poświęcać tej właśnie kwestii.

Jakie jest stanowisko Google w sprawie mobile?
Wyszukiwarka Google kładzie bardzo duży nacisk na rozwój wersji mobilnych i wsparcie w tym zakresie. Mając świadomość ogromnego wzrostu ruchu właśnie z tego źródła stopniowo dostosowuje nie tylko swój algorytm wyszukiwania, ale i narzędzia jakie udostępnia. Dowodzą tego zresztą twarde statystyki, które mówią, że w roku 2013 ruch mobilny wynosił zaledwie 13%. Dziś natomiast np. w „USA 94% użytkowników smartfonów szuka lokalnych informacji za pomocą telefonu. Co ciekawe, 77% wyszukiwań na urządzeniach mobilnych ma miejsce w domach lub w pracy”. Warto też wspomnieć, że już w 2014 roku w narzędziu Search Console pojawiła się osobna zakładka monitorująca właśnie ruch mobilny.

Aktualnie Google dopracowuje aktualizację, która będzie bazowała w pewnym sensie na dwóch bazach danych, gdzie jedna będzie odpowiadała za wyświetlanie stron klasycznych. Kolejna natomiast będzie wyświetlała tylko strony mobilne.

Najważniejsze korzyści posiadania strony mobilnej:
Jak zatem udało się już ustalić, responsywne strony internetowe są dzisiaj kluczem do skutecznego funkcjonowania w świecie Internetu. Poniższe statystyki przedstawiają, jak bardzo dynamicznie z roku na rok rośnie liczba aktywnych użytkowników smartfonów i tabletów, którzy codziennie spędzają za pomocą mobilnego Internetu w sieci i różnych aplikacjach nawet 1 godz. 17 min (wg raportu Digital In 2016). Strony responsywne umożliwiają uspójnienie przekazu w przypadku kampanii marketingowej, ale na co dzień pomagają także szybko odnaleźć się w interfejsie użytkownikom danej witryny. To jednak nie wszystkie korzyści, jakie niesie ze sobą projektowanie responsywnych stron internetowych.

 

mobile-korzysci
1. 51% stron internetowych w Polsce, odwiedzone zostały na smartfonach i tabletach
2. 59% dorosłych polaków korzystało w styczniu 2016 r ze smartfonów
3. 75% internautów dokonuje zakupów w internecie, natomiast mobilnie kupuje 24%
4. 46% – procent populacji korzysta z internetu mobilnego w Polsce
5. 63% użytkowników smartfonów deklaruje, że używa go do przeglądania internetu
6. Google wprowadziło algorytm, który faworyzuje strony mobilne – przez telefon kupujemy produkty nawet za 2000zł i więcej

Zaprojektowanie, przygotowanie oraz wdrożenie strony responsywnej wymaga oczywiście dłuższych przygotowań, a także liczniejszych testów ze względu na różnorodność środowisk mobilnych w obiegu.

Podsumowując
Popularność ruchu mobilnego jest obecnie tak wysoka, że nie powinno być żadnych wątpliwości czy warto posiadać taką właśnie stronę, sklep czy blog.

Opracowano na podstawie:
1.http://www.ecommercepolska.pl/files/3214/2493/6753/raport_mShopper_Polacynazakupachmobilnych_luty2015_nowe.pdf
3.http://wearesocial.com/uk/special-reports/digital-in-2016
4.https://mobirank.pl/2016/01/27/mobile-digital-w-polsce-na-swiecie-2016/

Przydatne linki:
1. Test wersji mobilnej Twojej strony:
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

2. Poradnik Google na temat wersji mobilnych:
https://developers.google.com/webmasters/mobile-sites/

3. Informacje techniczne Google na temat tworzenia stron mobilnych:
https://developers.google.com/webmasters/mobile-sites/mobile-seo/

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
Jakub Wasielewski

Jakub Wasielewski

Pasjonat marketingu internetowego, specjalizuje się w SEO i Content Marketingu

Komentarze

  • Katarzyna napisał:

    25 listopada 2016

    Ja dopisałabym jeszcze, że w przypadku niektórych branż posiadanie mobilnej czy responsywnej wersji strony jest kluczowe biorąc pod uwagę względy wizerunkowe. Również niektóre marki nie mogą sobie na to pozwolić.

    Odpowiedz
    • Jakub Wasielewski

      Jakub Wasielewski napisał:

      25 listopada 2016

      Masz rację Kasia! Nie napisałem też, że niektóre branże mogą bazować tylko na wersjach mobilnych. Jak np: Awaryjne otwieranie zamków w mieszkaniu 😉

      Odpowiedz
  • Agata napisał:

    14 grudnia 2016

    Z badań, z którymi miałam okazję się zapoznać na temat mobile wynika, że sześć na siedem osób spogląda na swój telefon już w pierwszej godzinie po obudzeniu, a ponad 75% użytkowników w ostatniej godzinie przed zaśnięciem. Z tego wynika, że warto jak najszybciej postarać się o stronę dopasowaną do urządzeń przenośnych, bo nigdy nie wiesz, kiedy trafi na nią potencjalny klient;) Zastanawia mnie wobec jeszcze większego zamieszania wokół mobile za sprawą nowego indeksowania Google czy przełoży się to na wzrost wydatków na reklamy mobilne.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij