27 maja 2021

Stosowanie H1 w artykułach na stronach internetowych

W dzisiejszym artykule poruszymy temat bardzo kontrowersyjny, który wywołuje wśród specjalistów SEO ogromne emocje. O czym dokładnie mowa? A o stosowaniu nagłówków H1 w opisach i artykułach umieszczanych na stronach internetowych.

Stanowisko Google przedstawia John Mueller

Na Twitterze pojawiła się ankieta, której celem było sprawdzenie czy osoby zajmujące się branżą SEO wiedzą w jaki sposób powinno się stosować nagłówki . Wniosek był taki, że ponad połowa z ankietowanych ma o tym błędne pojęcie. Skąd się ono wzięło? Według przedstawicieli Google ma to związek z przekonaniami, które panowały na początku lat dwutysięcznych. Mowa tutaj o tym, że powinno stosować się tylko jeden znacznik H1 i to na górze strony. A także, iż w tym właśnie nagłówku powinna zawierać się najistotniejsza informacja pokazująca jakiego tematu dotyczy konkretna podstrona lub konkretny opis. Wielu specjalistów do tej pory trzyma się tych zasad, choć Google, a w tym przypadku John Muller twierdzi, że nie jest to dla Googla ważne ile nagłówków zostało zastosowanych. Liczy się bowiem treść całości, a nie pojedyncze elementy.

Jakie zdanie mają specjaliści SEO?

Tutaj odpowiedzieć można by jednym słowem – podzielone. Rozwijając wątek należy powiedzieć, że wielu specjalistów uważa, że to co twierdzi John Muller nie zawsze się sprawdza. W wielu przypadkach nawet szkodzi witrynom internetowym. Trzymają się oni zasady, że H1 stosuje się tylko raz i tylko na górze strony. Wówczas wg nich robot Google poruszający się po witrynie bez trudu odnajduje informacje o jej zawartości, ponieważ została ona wskazana we wspomnianej H1. Inni z kolei stosują naprzemiennie H1 np. z H2 i nie przejmują się zbytnio żadną hierarchią.

Jakie jest nasze stanowisko w tej sprawie?

Z naszych obserwacji wynika, że witryny, które mają dobrze ułożoną hierarchię nagłówków szybciej i bardziej efektywnie pną się w wynikach wyszukań. Ale… Nie zawsze 😉

Jak to bowiem bywa w tej branży, wszystko zależy od wielu czynników. Tak więc my staramy się podchodzić do tematu bardzo indywidualnie, by mieć pewność, że strona klienta na pewno zyska.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
Agnieszka Gębicz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij