28 sierpnia 2017

Skuteczna strategia SEO – od czego zacząć, by zmaksymalizować efekty?

Konkurencja w branży SEO jest ogromna. Wśród wielu pozycjonerów, którzy pracują w branży, profesjonalistów można rozpoznać po podejściu do zadań. Podczas gdy amator bez większego rozpoznania zacznie po prostu działać, fachowiec rozpozna obszary, które wymagają natychmiastowej interwencji.

Strategia SEO — czemu jest tak ważna?

Pozycjonowanie strony nie odbywa się w próżni. Twoja strona i biznes są osadzone w konkretnych realiach, kontekście. Skuteczny pozycjoner musi go poznać, by dobrać odpowiednie działania do Twoich potrzeb. Na pozycjonowanie strony ma wpływ wiele czynników. Każdy z nich wpływa na plan działań SEO.

Najważniejsze czynniki SEO, które trzeba wziąć pod uwagę przy strategii pozycjonowania:

– stan wyjściowy strony
– obecny ruch na stronie
– ilość konkurencji
– aktywność konkurencji
– lokalność lub szeroka skala działalności
– sezonowość branży
– grupa docelowa
– strategia marketingowa
– budżet

Inna strategia zostanie przyjęta wobec sklepu internetowego z akcesoriami rowerowymi, a inna dla rodzinnej cukierni, która dopiero wykupiła domenę i tworzy od zera stronę.

W stronę holistycznego spojrzenia na SEO zmierzają także trendy w pozycjonowaniu. W dużym stopniu tę postawę wymuszają zmiany w algorytmach Google.

Elementy budowania strategii SEO:

– wyciągnięcie wniosków z audytu SEO
– zbadanie danych z Google Analytics
– audyt social media
– rozpoznanie konkurencji
– analiza innych działań marketingowych
– wyznaczenie mierzalnego, realnego celu
– ocena szans na osiągnięcie celu i dobranie odpowiednich do niego działań
– wdrożenie planu
– stały monitoring efektów
– wyciąganie wniosków i korygowanie na bieżąco strategii SEO

Zalety stworzenia strategii SEO

Nie oszukujmy się, stworzenie porządnej strategii SEO wymaga trochę czasu, namysłu i wysiłku. Czy opłaca Ci się plan działania w SEO? Oczywiście, że tak! Dzięki rozsądnej strategii SEO zyskujesz:

– lepiej dopasowane działania do Twoich potrzeb
– czas, który straciłbyś na metody niedopasowane do Twojego modelu biznesowego
– większe szanse na długofalowe efekty
– mniejsze ryzyko na filtry karne
– wykorzystanie całego potencjału strony

UWAGA! Nie musisz samodzielnie wykonywać strategii. To zadanie dla profesjonalnego pozycjonera. Ważnym etapem są konsultacje z Tobą jako specjalista w swojej dziedzinie i klientem (rozpoznanie Twoich potrzeb!). Jednak to specjalista SEO może wykonać większość pracy.

Jeżeli chcesz, żebyśmy opracowali dla Ciebie najlepszą możliwą strategię, napisz do nas.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Komentarze

  • Damian z agencja-display.pl napisał:

    14 kwietnia 2020

    Strategia pozycjonowania to naprawdę ważna kwestia. Nie można działać spontanicznie. W mojej ocenie dobry plan SEO powinien zawierać: 1. Audyt SEO strony oraz analizę sytuacji w serpach. 2. Analizę konkurencji. 3. Optymalizację techniczną. 4. Optymalizację contentu. 5. Link building. Każdy ma swoje patenty, lecz wydaje mi się, że to fundamenty.

    Odpowiedz
  • Michał Krawczyński napisał:

    02 czerwca 2020

    świetny i konkretny tekst. Taka wiedza zawsze przydatna. dzięki

    Odpowiedz
  • Bartosz Ciachurski napisał:

    12 stycznia 2023

    Artykuł bardzo przydatny, dzięki 🙂

    Miło się czyta o filtrach tak dawno ich nie widziałem 😀

    Odpowiedz
  • Wojtek napisał:

    13 stycznia 2024

    Wartościowy artykuł. Pytanie po jakim czasie dokonywać ewentualnej korekty w obranej strategii?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij