04 sierpnia 2017

Reklama banerowa – graficzna. Czym jest i jak działa?

Reklama banerowa — graficzna czyli popularny baner reklamowy. Jest to reklama w formie grafiki, po kliknięciu w nią, użytkownik zostaje przeniesiony na stronę główną reklamodawcy lub landing page (stronę lądowania).

Baner jako moduł graficzny możesz umieścić nawet we własnym sklepie, na stronie współpracującego z tobą bloga itp. Co ważniejsze jednak, reklama banerowa to jedna z usług w ramach Google AdWords.

Reklamy wyświetlane w ramach GDN (ang. Google Display Network) są wyświetlane na ponad dwóch milionach stron internetowych i docierają do ponad 90% użytkowników na całym świecie. GDN to nie jedyna, ale największa sieć reklamowa.

System sieci reklamowej AdWords został zaprojektowany tak, żebyś miał możliwość zawęzić odbiorców do swojej grupy docelowej. Ustalenie profilu odbiorcy daje ci pewność, że dotrzesz z przekazem dokładnie do tych osób, na których ci zależy.

Jak wybrać, komu wyświetlać reklamę banerową?

– Wyszukiwanie kontekstowe.
AdWords wyświetli reklamę na podstawie wyszukiwania zbliżonego tematycznie do twojej kampanii.

– Selekcja stron, na których ma się wyświetlać reklama.
Reklama banerowa zostanie wyświetlona na tych stronach, na których ci zależy. Masz też możliwość wyłączenia z kampanii stron, które uznajesz za niestosowne.

– Przypomnij o sobie klientom, którzy już odwiedzili Twoją stronę (remarketing).
Kampania remarketingowa to dobry pomysł na poradzenie sobie z plagą porzuconych koszyków (przeczytaj artykuł: Koszyk zakupowy — dlaczego został porzucony?). Remarketing pomoże też przypomnieć o sobie stałym klientom.

Baner — grafika, gif, czy może video?

AdWords oferuje kilka formatów reklam. Możesz stworzyć też animację trwającą nie więcej niż 30 sekund albo zapętlone gify. Poruszający się obraz łatwiej przyciągnie wzrok. Poczytaj więcej o wymaganiach jakościowych reklam: https://support.google.com/adwordspolicy/answer/176108?hl=pl

Czy reklama banerowa jest skuteczna?

Banner blindness, czyli ślepota banerowa polega na ignorowaniu reklam na stronie. To efekt wieloletniego nadużywania banerów przez reklamodawców.

Jak sobie poradzić ze ślepotą banerową?

Przygotuj dobry projekt graficzny banera i poświęć trochę czasu na targetowaniu reklamy. Jeżeli zostanie ona wyświetlona użytkownikowi akurat wtedy, kiedy będzie jej potrzebował, jest większa szansa, że będzie zainteresowany i kliknie. O to właśnie chodzi, prawda?

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Komentarze

  • Pit napisał:

    16 lipca 2018

    Wyposażam moich klientów w różne formy reklamy, lecz starałem się unikać opcji banerowej. Ostatnio jednak właśnie one nakłoniły mnie do dokończenia zakupów na jednym ze znanych portali aukcyjnych. Zaryzykuję i sprawdzę efektywność reklamy banerowej.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij