17 października 2018

Raport NetB@nk: 7 milionów Polaków korzysta z mobilnych aplikacji bankowych

Związek Banków Polskich opublikował 31. edycję raportu NetB@nk. Dane za II kwartał 2018 roku wskazują, że liczba użytkowników mobilnych aplikacji bankowych stale rośnie. Obecnie korzysta z nich dokładnie 7 242 914 Polaków.

Kont niewiele mniej niż Polaków

Polacy z każdym rokiem coraz bardziej przekonują się do bankowości elektronicznej. Świadczy o tym liczba otwartych rachunków z dostępem do tego rodzaju usługi. W naszym kraju jest ich prawie 36,5 miliona, z czego 46% klientów (16,79 mln) loguje się do swojego konta minimum raz w miesiącu. Oznacza to wzrost w ciągu roku o 3 miliony otwartych rachunków.

6 przelewów na kwartał

Raport uwzględnił również liczbę wykonywanych przelewów. Przeciętny klient bankowości internetowej wykonuje nieco ponad 6 przelewów, zaś średnia wartość każdego z nich wynosi mniej niż 1000 złotych.

Bankowość mobilna coraz popularniejsza

Bankowe aplikacje mobilne to programy, dzięki którym zawsze mamy kontrolę nad naszymi finansami. Za ich pomocą można „od ręki” obsługiwać praktycznie wszystkie operacje dostępne w tradycyjnej bankowości elektronicznej. Są to m.in. zlecanie przelewu, sprawdzanie salda, zakładanie lokat czy nawet wzięcie kredytu.

Liczba użytkowników bankowości mobilnej wynosi ponad 9 milionów osób, zaś aktywnie korzysta z bankowej aplikacji mobilnej nieco ponad 7 milionów z nich. W porównaniu do danych na koniec marca 2018 r. oznacza to wzrost o 15%.

Płatności bezgotówkowe na stałym poziomie

W II kwartale 2018 roku Polacy wykonali 457 milionów transakcji w systemie Elixir oraz nieco ponad 2,5 miliona w systemie Express Elixir. Oznacza to, że w ciągu jednego dnia dokonywanych jest aż 7,5 miliona przelewów. Średnia wartość jednej transakcji wynosi 2802 złote.

Wnioski dla branży

Z powyższych danych wynika jasno, że wzrost popularności usług bankowości elektronicznej i mobilnej jest nieunikniony. Polacy coraz chętniej zastępują gotówkę kartą płatniczą lub przelewem. Wpływ na to ma m.in.: większa liczba sklepów stacjonarnych oferujących możliwość płatności bezgotówkowej (karta lub telefon), zaś w przypadku branży e-commerce – niższe koszty przesyłki oraz bezpieczeństwo transakcji.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
Cezary Bronszkowski

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij