16 marca 2020

Raport GetHero: Kim jest polski użytkownik TikToka

TikTok (dawniej Musical.ly) to aplikacja, która nie cieszy się zbyt dużą rozpoznawalnością. Jednak pozory mylą, bowiem tylko w 2019 roku każdego miesiąca korzystało z niej 1,5 miliarda użytkowników każdego miesiąca. A kto i jak korzysta z TikToka w Polsce? Odpowiedzi udziela raport agencji GetHero.

Szybki szturm

TikTok to jeden z najmłodszych serwisów społecznościowych. Wystartował pod nazwą Musical.ly w 2016 roku i szybko zdobył popularność wśród nastolatków (zwłaszcza dziewczyn). Stało się to głównie za sprawą funkcjonalności jakie oferuje TikTok. Aplikacja pozwala użytkownikom publikować krótkie, kilkusekundowe filmy z niemal dowolnym podkładem muzycznym. Nic dziwnego, że młodzież chętnie sięgała po TikTok.

Jednak nie tylko młodzież z każdego zakątka Ziemi doceniła jej możliwości. Najlepiej świadczą o tym liczby. Do lutego 2019 roku TikTok mógł pochwalić się miliardem pobrań. Pół roku później było to już 1,5 miliarda użytkowników. Świat oszalał na punkcie TikTok. A co z Polską? Odpowiedź daje raport opracowany przez agencję GetHero.

Polak na TikTok

Z pewnością dla nikogo nie będzie zaskoczeniem fakt, że w Polsce to głównie młodzież korzysta z TikToka. 37,2% badanych stanowią osoby w wieku 14-15 lat. Kolejną grupą wiekową są osoby w przedziale 16-18 lat (27,6%) oraz 9-13 lat (25,6%). Dorośli (19+) stanowią mniej niż 10% wszystkich Polaków korzystających z TikTok. Co znamienne, mężczyźni niemal w ogóle nie zakładają kont w tym serwisie. Jest ich tylko 5% procent.

Czy TikTok jest atrakcyjny dla polskiego użytkownika? Sądząc po odpowiedziach, „boom” na tę aplikację już minął. Zdecydowana większość osób założyła konto ponad rok temu (82,3%). Z kolei niecałe 4% korzysta z niego krócej niż 3 miesiące.

Nie powinno to jednak zniechęcać marek i firm do wchodzenia na TikTok i współpracy z influencerami. 70% użytkowników spędza w aplikacji ponad 30 minut dziennie. Z kolei aż 45% z nich zdecydowało się na zakup produktu, który zobaczyli u influencera.

Badanie zostało przeprowadzone w okresie od 20 grudnia 2019 do 7 stycznia 2020 roku. Wzięło w nim udział 1703 respondentów korzystających z aplikacji TikTok. Pełny raport znajdziecie tutaj.

Źródło: GetHero

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
Cezary Bronszkowski

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij