26 stycznia 2023

Punkt widzenia zależy od… urządzenia – dostosuj stronę do wyświetlania na smartfonie

Powoli cichną głosy starszego pokolenia, głoszące że „młodzi to tylko by siedzieli w telefonach”. Stało się tak głównie dlatego, że młodzi dorastają i stają się konsumentami, którym swoje produkty sprzedają nie tylko sieci telekomunikacyjne. Na telefonie przeglądamy oferty, dodajemy produkty do koszyka i je kupujemy, rezerwujemy hotele albo sprawdzamy, jakie sklepy i punkty usługowe znajdują się w pobliżu. Jeśli więc prowadzisz biznes w internecie, musisz liczyć się z klientem, który w dłoni dzierży smartfona. Poznaj nasze podpowiedzi i upewnij się, że Twoja strona nie zawiedzie.

Spis treści:

  1. Dlaczego mobilne SEO jest istotne?
  2. Sprawdź, czy Twoja strona jest przyjazna dla smartfonów
  3. Przydatne wtyczki – od tego zacznij
  4. Jak zoptymalizować stronę z myślą o urządzeniach mobilnych? Nasza checklista
  5. Podsumowanie

Dlaczego mobilne SEO jest istotne?

Według raportu „E-Polacy. Co robimy w internecie?”, aż 61% ankietowanych przyznaje, że z siecią łączy się najczęściej dzięki smartfonom. To oznacza, że jeśli zaniedbasz optymalizację mobilną, możesz stracić około 61% klientów. Jeżeli celujesz głównie w młodych odbiorców, strata prawdopodobnie będzie jeszcze bardziej dotkliwa.

Co taki użytkownik może zrobić na smartfonie?

  • Sprawdzić, jakie lokale znajdują się w pobliżu jego miejsca pobytu i trafić na Twoją restaurację/sklep/ punkt usługowy.
  • Znaleźć Twój sklep online i dokonać zakupu albo dodać do koszyka produkty i dokończyć transakcję na desktopie.
  • Przejrzeć ofertę na Twojej stronie i sprawdzić dane kontaktowe lub wybrać opcję „zadzwoń teraz”.
  • Oglądać Twoje produkty na żywo i sprawdzać równocześnie informacje o nich w internecie.
  • Błyskawicznie zamknąć Twoją stronę i przejść do konkurencji.

Tego ostatniego punktu z pewnością wolałbyś uniknąć.

Sprawdź, czy Twoja strona jest przyjazna dla smartfonów

Jak możesz sprawdzić, czy Twoja strona dobrze wygląda na urządzeniu mobilnym? Najprościej będzie po prostu wyciągnąć własnego smartfona i zrobić mini audyt. Zwróć uwagę na kilka istotnych kwestii, takich jak czas ładowania, wielkość czcionki, czytelność, brak nachalnych komunikatów i spróbuj ocenić ogólne wrażenia. Jeśli boisz się, że nie będziesz zbyt obiektywny, skorzystaj z narzędzi, które wydadzą werdykt w oparciu o techniczną analizę.

Sprawdź między innymi Test optymalizacji mobilnej, który udostępnia Google.

Inną opcją są płatne też płatne oprogramowania. Pożyteczne funkcje, które wspomogą optymalizację mobilną ma np. WebCEO.

Przydatne wtyczki – od tego zacznij

Jeśli posiadasz stronę na WordPressie, możesz uważać się za szczęśliwca. Do wyboru masz wiele wtyczek, które pomogą Ci ulepszyć witrynę. Nie zabraknie także rozwiązań użytecznych w optymalizacji mobilnej. Poznaj 3 przykładowe opcje:

1. WPtouch

Ta wtyczka sprawdza się, jeśli potrzebujesz eleganckiego motywu, który będzie wyświetlał się na urządzeniach mobilnych. W prosty sposób może sprawić, że treści będą się lepiej prezentować, a strona stanie się przyjazna dla smartfonów.

2. WP Mobile Menu

Nawigacja na mobilnej wersji strony to bardzo ważna kwestia, decydująca niekiedy, czy użytkownik będzie chciał dłużej eksplorować. Na szczęście jest wtyczka, która pomoże stworzyć przejrzyste menu, a korzystanie z niej nie powinno sprawić Ci problemów.

3. Hummingbird

Koliber to nieprzypadkowa nazwa zarówno dla słynnej aktualizacji Google, jak i dla wtyczki, dzięki której przyspieszysz działanie Twoje strony na urządzeniach mobilnych. Sprawi ona, że content raz widziany przez użytkownika, nie będzie potrzebował aż tyle czasu, by załadować się ponownie, kiedy ktoś zdecyduje znów go wyświetlić.

Jak zoptymalizować stronę z myślą o urządzeniach mobilnych? Nasza checklista

Wiesz już dlaczego optymalizacja mobilna jest ważna dla Twojego biznesu i znasz kilka narzędzi, które Ci pomogą w jej przeprowadzeniu. W takim razie pozostaje sporządzić checklistę, której będziesz się trzymać w kolejnych działaniach.

  • Nadaj stronie przyjazny wygląd na urządzeniach mobilnych. Upewnij się, że tekst się nie rozjeżdża, a design jest miły dla oka. Zadaj także o przejrzyste menu. Możesz zrobić to wszystko dzięki wtyczkom. Pamiętaj też, aby najważniejsze informacje znalazły się na górze w polu widzenia użytkownika, co zachęci go do dalszego przeglądania.
  • Zrezygnuj z reklam typu pop up, które zasłaniają cały ekran. Bardzo zniechęcają użytkowników. Jeśli koniecznie uważasz, że ich potrzebujesz, postaraj się, aby łatwo dało się je zamknąć i żeby nie zajmowały całej powierzchni ekranu.
  • Napraw usterki techniczne i wystrzegaj się błędu 404. Wyrób w sobie nawyk regularnego skanowania strony i sprawdzania, czy nie pojawiają się nowe problemy.
  • Zadbaj o szybkie ładowanie. Użytkownicy są niecierpliwi, więc nie dopuść, żeby zdążyli się znudzić, czekając aż pojawią się Twoje treści. Warto szczególną wagę przywiązać do optymalizacji obrazów i skompresować ich rozmiar.
  • Zatroszcz się o optymalizację lokalną. Prowadzisz biznes stacjonarnie? Pamiętaj, że użytkownicy często wyszukują biznesów w pobliżu. Dobierz odpowiednie słowa kluczowe (z nazwą miejscowości lub dzielnicy), zadbaj o dane kontaktowe i stwórz Profil Firmy w Google.

Podsumowanie

  • Obecnie aż 61% polskich internautów wybiera smartfon jako ulubiony sposób korzystania z internetu. Optymalizacja mobilna strony to konieczność.
  • Należy upewnić się, że strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Można sprawdzić to samodzielnie, ale wato wspomóc się narzędziami, takimi jak Test optymalizacji mobilnej.
  • W dostosowaniu strony do wyświetlania na telefonie pomogą wtyczki do WordPress’a. Np. WPtouch, WP Mobile Menu, Hummingbird.
  • Przeprowadzając optymalizację mobilną, trzeba uwzględnić wygląd strony na urządzeniach mobilnych, czas ładowania, sprawność techniczną strony i rezygnację z nachalnych reklam. Często warto również zadbać o pozycjonowanie lokalne.
Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij