28 marca 2015
W tej części chciałbym poruszyć kwestię sprawdzania pozycji w wynikach wyszukiwania. Czasem moi Klienci pytają, dlaczego widzą inny wynik dla strony firmowej niż raportuje program, kiedy wpisują w Google frazę pozycjonowaną. Bywa też tak, że program w ogóle „nie widzi” strony w wynikach wyszukiwania, a kiedy sprawdzamy ręcznie strona się pojawia.
Wyniki wyszukiwania Google
Wyniki potrafią być faktycznie zaskakująco różne. Skąd to wynika? Robot Google jest bardzo inteligentny i zaburza rzeczywiste wyniki. Rejestruje, które strony wcześniej odwiedzaliśmy i uznaje, że są one dla nas cenniejsze niż strony wyświetlone w wynikach „naturalnych”. Jeżeli Państwo wcześniej już odwiedzali stronę o podobnej tematyce to z bardzo dużym prawdopodobieństwem wyświetli się ona nad wynikami „prawdziwymi”.
Wyniki wyszukiwania Google.pl
Podobnie jest w przypadku, gdy chodzi pozycjonowanie regionalne. Jeżeli wyniki wyszukiwania dla Twojej przeglądarki zawężają się np. do Torunia, otrzymasz zupełnie inny wynik niż faktyczny.
Zaburzone wyniki wyszukiwania – jak to możliwe?
Wyszukiwarka wszystkie swoje wyniki, pozycje itp. zapisuje w swojej bazie danych. Ze względu na to, że tych baz danych jest wiele, zapisuje je kolejno. Przyjmijmy założenie, że pozycjonujemy frazę x od jakiegoś czasu. Wyniki dynamicznie ulegają zmianie. Wczoraj fraza była na pozycji 30 a dziś widzimy, że jest na 15 a program sprawdzający pokazuje coś innego. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta, czasem Google nie zdąży zaktualizować wszystkich Data Center, czyli baz danych i w związku z tym wyniki mogą się nieco różnić w zależności od tego w jakiej części kraju jesteśmy.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.