26 maja 2017

Program do pozycjonowania – 8 powodów dla których nie warto

Programy do pozycjonowania to rozwiązanie, które kusi zwłaszcza osoby, które nie czują się na siłach, by samodzielnie pozycjonować swoją stronę, a nie są przekonane lub nie nie mają budżetu na usługi profesjonalnego konsultanta SEO/agencji. Automatyczne oprogramowania do szybkiego pozyskiwania linków stosowane są też przez mało uczciwe firmy seo lub w sytuacjach, kiedy ryzyko filtra lub bana dla domeny pozycjonowanej nie ma znaczenia. Jak działają, jakie są efekty ich działań i dlaczego nie warto ich używać?

Programy do automatycznego pozycjonowania — już sama nazwa powinna wzbudzić twoją czujność. Jeżeli choć odrobinę zetknąłeś się z tematyką SEO, to wiesz pewnie, że trendami rosnącymi są naturalność, unikalny content i organiczne pozyskiwanie wartościowych linków.

Jak działają programy do pozycjonowania?

– automatycznie dodają stronę do katalogów
Katalogowanie to stara technika SEO. Po wprowadzeniu algorytmu Pingwin straciła mocno na znaczeniu i obecnie odgrywa marginalną rolę. Jeden z ostatnich liczących się katalogów — DMOZ, został zamknięty w marcu 2017 roku.

– automatycznie dodają wpisy z linkami na forach internetowych
Spamowanie to technika typowo Black Hat SEO, grozi bezpośrednio filtrami.

– automatyczne tworzą treści synonimiczne (mieszarka artykułów)
Technika nieskuteczna, odstraszająca prawdziwych ludzi wchodzących na twoją stronę. Znacząco przekłada się na skuteczne zniechęcenie potencjalnego klienta.

Możesz samodzielnie zwiększać widoczność swojej strony bezpiecznymi metodami z zakresu White Hat SEO. Są to między innymi:

– częste aktualizowanie strony;
– umieszczanie na stronie unikalnych i pożytecznych treści;
– dbanie o poprawność językową tekstów na stronie (tak, to też ma znaczenie!);
– dodawanie na stronę zoptymalizowanych multimediów (skompresowanych do odpowiedniej wielkości, dobrze opisanych);
– promowanie swojej strony w mediach społecznościowych;
– inwestowanie w content marketing off-site (np. artykuły sponsorowane);
– rzetelne linkowanie do źródeł.

Więcej na temat bezpiecznego pozycjonowania przeczytasz w tym artykule: https://www.the-first.pl/bezpieczne-pozycjonowanie-12-krokow-do-sukcesu/

Wyżej wymienione metody wymagają czasu i dla wielu pozostaną niewystarczające, jednak w ten sposób na pewno nie narazimy się na spadek w wyszukiwarkach i kary.
Jeżeli pozycjonowanie strony przekłada się na twoje wyniki finansowe, to najrozsądniejszą opcją jest zawsze zainwestowanie we współpracę agencją SEO.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
The First

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Komentarze

  • Sidematic napisał:

    12 lutego 2020

    Nigdy nie ma gwarancji, że wynajęta CEO jest rzetelna. Tym bardziej, że jak napisał autor “wyżej wymienione metody wymagają czasu”.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij