01 września 2017
Pozycjonowanie to konieczność dla każdego szanującego się biznesu czy przedsięwzięcia. W związku z rosnącym popytem oczywiste jest, że na rynek wkracza coraz więcej specjalistów oferujących swoje usługi w zakresie SEO i SEM. Jak jednak odróżnić profesjonalne podejście do SEO od amatorskiego? Pokażę Ci 8 ważnych kroków profesjonalnego pozycjonowania, których wykonanie poprawi Twoją widoczność w sieci.
1. Wykonaj analizę swojej strony.
Potencjał Twojego pozycjonowania jest tak duży, jak potencjał Twojej strony, biznesu i jakości usług. Pozycjonowanie ma na celu zwiększyć widoczność twojej strony, ale czy na pewno jest co pokazywać? Spójrz na swoją stronę krytycznie i zastanów się, czy spełnia ona Twoje oczekiwania, obowiązujące standardy i przede wszystkim — czy jest przyjazna dla użytkownika.
2. Poszukaj sprawdzonej agencji SEO.
Profesjonalne pozycjonowanie to praca na pełen etat. Jeżeli chcesz uzyskać maksymalny możliwy efekt, to samodzielna praca nad SEO po godzinach nie wystarczy. Algorytmy zmieniają się coraz częściej, część tej pracy to także nieustanne trzymanie ręki na pulsie. Skup się na ulepszaniu praktycznej strony swojego biznesu, jakości usług i produktów. Więcej o współpracy z agencją SEO znajdziesz w tym artykule: Konsultant seo – o czym powinien wiedzieć?
3. Zleć audyt SEO.
Rzetelnie wykonany audyt to podstawa do rozpoczęcia udanej przygody z pozycjonowaniem. Pomaga określić stan strony na starcie i ustalić najlepszą możliwą strategię dla Twojej strony. Wskazuje konkretne elementy, które należy zoptymalizować, by szybko zobaczyć pierwsze efekty pracy.
4. Dostosuj się do zaleceń z audytu.
Sam audyt SEO jako taki to tylko dokument. Żeby jego wykonanie miało sens, trzeba się z nim zapoznać, wyciągnąć wnioski i zadziałać zgodnie z rekomendacjami specjalisty.
5. Zbadaj rynek.
Twoja firma nie działa w próżni. Analiza konkurencji pozwoli ustalić, jak trudne zadanie stoi przed agencją, by twoja witryna weszła do wymarzonego TOP 10 czy nawet TOP 3. Gdzie linkują konkurenci, jakie techniki stosują, na jakie frazy stawiają — liczy się podejście kompleksowe.
6. Ustal strategię SEO i konsekwentnie ją realizuj.
Przemyślana strategia to klucz do sukcesu nie tylko w pozycjonowaniu — niezależnie od tego, czym się zajmujesz, na pewno już to wiesz. Ważny jest plan w zakresie content marketingu, aktywności w social media, kreatywnego link buildingu, stałych ulepszeń UX strony. Warto się dobrze przygotować. Tendencja w pozycjonowaniu idzie konsekwentnie w stronę holistycznego spojrzenia na SEO. Pozycjonowanie strony na wybrane frazy to przeszłość, teraz zawodowcy budują widoczność całej strony.
7. Kontroluj wyniki działań.
Nawet najlepszy plan na kampanię SEO wymaga trzymania ręki na pulsie. Dobra agencja SEO będzie regularnie informować cię o wynikach. Całe szczęście, wszystkie wskaźniki są doskonale mierzalne. Za pomocą profesjonalnych narzędzi można na bieżąco sprawdzać, czy raz obrana strategia nie wymaga poprawek.
8. Bądź dobrym partnerem do współpracy.
Specjalista SEO z pewnością poradzi sobie sam z podniesieniem pozycji twojej strony w wynikach wyszukiwania. Jednak jego praca będzie bardziej efektywna i przyniesie ci więcej korzyści, jeśli pokażesz mu swoje priorytety. Jeżeli planujesz intensywną kampanię marketingową dla danego produktu, z którego jesteś dumny – powiedz o tym swojej agencji — zmieni najbardziej promowane frazy kluczowe na czas trwania akcji. Wysyłasz pracowników na szkolenie podnoszące ich kwalifikacje — można wykorzystać tą informację na potrzeby content marketingu.
Być może zainteresują cię też artykuły:
Definicja e marketingu – sprawdź.
Co to jest optymalizacja strony i na czym polega.
Konsultant seo – o czym powinien wiedzieć?
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.