23 lutego 2023

Pozyskiwanie linków – 5 wskazówek, dzięki którym stworzysz strategię linkowania

Pozyskiwanie linków to szara strefa w SEO. Specjaliści z Google, w tym nad wyraz często cytowany John Mueller, wypowiadają się o link buildingu ze sporą dozą sceptycyzmu. Nic dziwnego, biorąc pod uwagę, że w działaniach tych pojawiają się pola do licznych nadużyć, a nieetyczne praktyki skrywające się pod czarnym kapeluszem, zwalczane są przez kolejne aktualizacje algorytmów. Jednak nie zmienia to faktu, że chcąc podnieść autorytet domeny, nie możemy pomijać tego aspektu w naszej strategii SEO. Poniżej 5 wskazówek, które pozwolą pozyskiwać linki z głową.

Spis treści:

  1. Sprawdzaj swoje źródła
  2. Kop głębiej i znajduj okazje do linkowania
  3. Stawiaj na współpracę
  4. Odezwij się do influnecera
  5. Zarób swoje linki
  6. Podsumowanie

1. Sprawdzaj swoje źródła

Podstawą wielu kampanii link buildingowych jest wysyłanie maili z prośbą o nawiązanie współpracy do administratorów pokrewnych tematycznie stron. Często wygląda to tak, że znajdujemy witrynę powiązaną z naszą branżą i oceniamy autorytet domeny, nie zagłębiając się za bardzo w kwestię parametrów, które mogą okazać się istotne. Istnieje znacznie więcej wskaźników, które warto monitorować. Przede wszystkim będą to liczba unikalnych użytkowników oraz ruch organiczny, które mogą przełożyć się na kliknięcia w nasz link. Warto również sprawdzić liczbę odsyłających domen. To wszystko i wiele więcej wpływa na jakość pozyskanego linku.

2. Kop głębiej i znajduj okazje do linkowania

Istnieje wiele narzędzi, które pozwolą sprawdzić, ile warta jest dana strona, jednak taki research ma sens, jeśli nie ograniczamy się wyłącznie do przekopiowania adresu url strony głównej. Może to nie być miarodajne, jeśli zależy nam na znalezieniu dobrej okazji do pozyskania linków. Warto weryfikować poszczególne adresy url w obrębie danej domeny np. poszczególne kategorie (w tym tą, w której chcemy umieścić naszą treść z linkiem) oraz poszczególne teksty (szczególnie te, które są zbliżone tematycznie do naszych treści). Tutaj pomogą nie tylko narzędzia, ale również własna krytyczna ocena jakości contentu dostępnego na stronie. Nie chcemy w końcu, aby nasz tekst znajdował się pośród treści, które merytorycznie kuleją.

3. Stawiaj na współpracę

Wymiana linków to jedna z praktyk link buildingowych, przed którymi często się przestrzega. I słusznie, biorąc pod uwagę, że dwie domeny, które wciąż na zmianę do siebie linkują, mogą sobie bardziej zaszkodzić niż pomóc. Jednak nie oznacza to, że nie warto współpracować z twórcami, którzy prowadzą podobną działalność i obracają się w podobnej branży. Jeśli obie strony mogą skorzystać i dodać wartość do swoich stron poprzez np. ciekawy wpis gościnny, to jak najbardziej warto podjąć taką współpracę. Trzeba jednak uważać, aby nie zacząć wzajemnie spamować swoich domen i zamiast mnożyć posty sponsorowane, lepiej poszerzać grono współpracujących autorów, którym można przekazać od siebie trochę wartościowej treści.

4. Odezwij się do influnecera

Czy warto współpracować z influencerami? Jeśli znajdziemy w sieci osobę, która cieszy się autorytetem w naszej dziedzinie i ma prężnie działającego bloga, kanał na YouTubie lub aktywnie działa w social mediach, zdecydowanie warto poprosić, aby przedstawiła naszą markę swoim fanom. Niektórzy mogą zgodzić się na współpracę w zamian za darmowy produkt do recenzji lub za niewielką kwotę. Inni słono sobie policzą za taką przysługę. Zanim zgodzimy się na podaną cenę, przeanalizujmy możliwie zyski i straty. Jeśli podejrzewamy, że wśród odbiorców treści influencera kryje się wielu potencjalnych klientów, być może opłaca się wydać trochę więcej. Jednak wysoka liczba obserwujących to nie wszystko. Warto się upewnić, że link trafi do naszej grupy docelowej.

5. Zarób swoje linki

O wiele łatwiej jest kupić linki niż zapracować sobie na nie. Jednak dłuższa droga często okazuje się tą właściwą. Dlatego warto skupić się na tworzeniu wartościowego contentu i promowaniu go. Jeśli sami staniemy się autorytetem w swojej dziedzinie, inni będą nas cytować, szczerze polecać i wklejać odnośniki do naszych treści. Do takiej właśnie sytuacji warto dążyć, biorąc pod uwagę, że przyniesie nam ona najwięcej korzyści.

Podsumowanie

  • Link buiding wymaga strategii opartej na dobrych praktykach SEO. Mimo że według Google pozyskiwanie linków może wiązać się manipulacją wynikami wyszukiwania, to jednak wciąż odgrywa ważną rolę w pozycjonowaniu.
  • Warto dokładnie weryfikować witryny, w których obrębie chcemy umieszczać nasze linki. Autorytet domeny to nie wszystko. Warto chociażby zainteresować się liczbą potencjalnych czytelników i sprawdzić parametry poszczególnych adresów url, zamiast skanowania jedynie strony głównej.
  • Wymiana linków, która podchodzi pod spam z użyciem wpisów gościnnych to zły pomysł, jednak wciąż warto podejmować współprace z innymi twórcami. Ważne, aby umieszczać u siebie nawzajem wartościowe treści i nie przesadzać z częstotliwością linkowania. Czasem warto także odezwać się do influencera, który posiada autorytet w naszej dziedzinie.
  • Najbardziej wartościowe linki to te, na które zapracujemy tworząc wartościowy content. Pokazując wiedzę i dzieląc się nią, możemy sprawić, aby linki do naszej witryny pojawiały się naturalnie.
Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij