31 października 2016

Pozycjonowanie portali internetowych 5 kroków do większego ruchu

Pozycjonowanie portali internetowch w pewien sposób różni się od klasycznego pozycjonowania małych stron www. Jest wiele czynników na które należy zwracać szczególną uwagę i tyczy się to nie tyle samego procesu linkowania co również optymalizacji. W praktyce okazuje się, że często jeden portal analizując konkurencję, wdraża niektóre rozwiązania które wdrożył inny portal a w praktyce takie rozwiązania nie koniecznie są dobre.

Zapraszam do zapoznania się z najważniejszymi elementami jakie należy przeprowadzić aby skutecznie pozycjonować portal internetowy.

Link Building

1. Analiza
Przed przystąpieniem do jakiejkolwiek pracy, kluczowa jest analiza istniejącej sytuacji. Tego, co się działo do tej pory z punktu widzenia pozycjonowania. Jak wyglądają przydzielone do tej pory linki. Ważne jest jaka jest ich jakość i jak wygląda profil linkowania samego portalu.

2. Strategia
Bardzo ważnym aspektem jest unikalna strategia, która powinna mieć odpowiednio dozowane linki, które powinny pochodzić z wcześniej zaplanowanych źródeł. W zależności od oczekiwań i aktualnego zapotrzebowania, w taki właśnie sposób należy planować linkowanie a co za tym idzie pozycjonowanie portalu internetowego.

3. Optymalizacja
Właściciele portali najczęściej chcą ogólnie zwiększyć ruch na swoim serwisie. W takiej sytuacji przeglądam w jaki sposób jest zoptymalizowany i jak wygląda jego struktura i budowa url. Często bowiem okazuje się, że sposób w jaki są zoptymalizowane poszczególne kategorie, podkategoria czy tagi nie pozwala w pełni wykorzystać potencjały optymalizacji. Często wynika to też z faktu, że właściciele portali czy też osoby odpowiedzialne za on site podpatrują od siebie wzajemnie zastosowane rozwiązania.

4. Linkowanie
Obecnie najefektywniejszym sposobem na linkowanie portalu są obszerne działania łączące w sobie seo i content marketing. W moim rozumieniu najefektywniejsze działania to takie, dzięki którym rośnie nie tylko ruch z wyszukiwarki Google ale wskutek tych określonych działań i strategii. Linkowanie portalu może odbywać się w oparciu o następujące źródła linkowania:

a) influencer marketing
Publikacja artykułów na blogach, które są uważane za ściśle specjalistyczne, budujące trendy danej kategorii i do tego posiadające odpowiednie parametry seo są w stanie znakomicie wpłynąć na budowanie odpowiedniego ruchu i dobrego wizerunku w branży.

b) artykuły sponsorowane na innych portalach
Kolejną strategią jaką można objąć, jest publikacja artykułów sponsorowanych na portalach o podobnej tematyce. Z pewnością część może odmówić takiej publikacji ale pewna grupa będzie w stanie podejść do tego jako do współpracy.

c) artykuły sponsorowane seo
Artykuły publikowane na portalach możemy podzielić na dwie kolejne grupy:

– artykuły branżowe
– artykuły regionalne
Zarówno jedne jak i drugie budują nam odpowiednią wartość dla linkowanego portalu. Budują pozycje witryny wg zaplanowanej strategii.

d) zaplecza marketingowe
Obecnie zarówno budowanie pozycji portalu jak i zwiększanie ruchu powinno się opierać nie tylko w oparciu o zewnętrzne strona ale też opierając się na własnych stronach, które mogą pełnić funkcje poradników określonych kategorii dla określonych użytkowników

e) publikacje infografik
Infografiki są świetnym źródłem nie tylko budowania źródła linków ale potrafią wywołać efekt marketingu wirusowego.

5. Analiza
Dokładnie tak, analiza portalu powinna zostać wykonana na początku i na końcu. Dzięki temu jesteśmy w stanie monitorować efekty naszych prac. Szczegółowo analizować trzeba nie tylko to, co było wykonywane wcześniej ale również to, co było wykonane później.

Podsumowanie
Pozycjonowanie portalu internetowego wymaga odpowiedniego doświadczenia. Z pewnością pozycjonowanie takie wymaga czasem wiele kreatywności i niestandardowych rozwiązań. Z całą pewnością nie może być traktowane jako jedno z kolejnych i wymaga indywidualnego podejścia i dedykowanej strategii.

Jeśli jesteś zainteresowany linkowaniem lub kompleksowym pozycjonowaniem swojego portalu napisz koniecznie The-first.pl/kontakt/

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

Jakub Wasielewski

W roku 2012 założyłem firmę The First i rok później zająłem 5 miejsce w Mistrzostwach Polski Pozycjonowania. Specjalizuję się w SEO i Content marketingu. Więcej o mnie sprawdź na jakubwasielewski.pl

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij