30 października 2018

Piper Jaffray: Młodzi Amerykanie odwracają się od Facebook

Choć w Polsce Facebook nadal jest niepodzielnym liderem jeżeli chodzi o liczbę użytkowników, w USA jego sytuacja wygląda o wiele gorzej. Według raportu firmy Piper Jaffry tylko 36% tamtejszych nastolatków używa tego medium społecznościowego.

Rządzi Instagram

Stany Zjednoczone to zupełnie inny rynek, niż Polska. Nie dziwi więc fakt, że również młodzi ludzie inaczej korzystają z internetu. Według najnowszego raportu Piper Jaffray, amerykańscy nastolatkowie (do 16. roku życia) korzystają przede wszystkim z serwisu Instagram. Aż 85% ankietowanych najczęściej odwiedza właśnie ten portal. W ciągu ostatniego roku liczba jego użytkowników urosła o 4 punkty procentowe.

Niewiele mniej popularny jest Snapchat. Ta mobilna aplikacja mobilna służąca do wysyłania filmów i zdjęć, które można oglądać przez maksymalnie 10 sekund, cieszy się popularnością wśród 84% respondentów.

Twitter i Facebook daleko w tyle

Na podium znalazło się jeszcze miejsce dla serwisu Twitter. Choć amerykańscy nastolatkowie nie są zbytnio przekonani do korzystania z tego medium. W porównaniu do ostatniego badania Twitter stracił 5 punktów procentowych i obecnie korzysta z niego 47% badanych.

Jednak spadki Twittera nijak się mają do problemów portalu Marka Zuckerberga. Choć Facebook nadal jest najpopularniejszym medium społecznościowym, młodzi Amerykanie nie uważają go za niezbędne narzędzie. Wiosną 2016 roku korzystało z niego 60% z nich. Po ponad 2 latach jest to jednak zaledwie 36%.

Snapchat ulubionym medium

Piper Jaffray zapytało również o ulubione medium społecznościowe. Tutaj widać wyraźną przepaść między Snapchaem, Instagramem a Facebook. Ten pierwszy lubi 46% ankietowanych, na Instagram wskazało 32% z nich, zaś Facebook jedynie 5%.

Facebook w odwrocie?

Czy spadki, jakie Facebook notuje wśród młodych Amerykanów oznaczają, że nadchodzą gorsze lata dla serwisu. Zdaniem Grzegorza Berezowskiego niekoniecznie.

– Liczba użytkowników Facebooka stale rośnie. Może młodzi po prostu później niż kiedyś rozpoczynają z nim przygodę – mówi w rozmowie z portalem wirtualnemedia.pl szef agencji NapoleonCat. – Facebook służy przede wszystkim do komunikacji, wymiany newsów, zakupów czy customer service. Obecnie do wyrażania osobistej ekspresji są raczej takie serwisy jak Instagram – ocenia.

W Polsce z Facebook korzysta ponad 21,5 miliona osób. Wyprzeda on pod tym względem o kilka długości Instagram (prawie 6 milionów) oraz Twitter (4,5 miliona aktywnych użytkowników).

Źródło: cnbc.com/wirtualnemedia.pl

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

Powiązane wpisy

Komentarze

  • Grzegorz Berezowski napisał:

    31 października 2018

    Dziękuję za zacytowanie mojej odpowiedzi. Jeśli chodzi o l. użytkowników Facebooka w Polsce, to jest ich raczej niecałe 17 mln – https://napoleoncat.com/stats/social-media-users-in-poland/2018/10
    Jeśli interesują Was też dane nt. krajów afrykańskich, tutaj znajdziecie aktualną demografię użytkowników Facebooka, Instagrama oraz Messengera dla każdego z nich – https://napoleoncat.com/stats/

    Odpowiedz
  • Arek | Green Parrot napisał:

    31 października 2018

    Z punktu widzenia użytkownika Facebooka zauważyłem, że obecnie używam go do zupełnie czegoś innego niż jeszcze kilka lat temu. W tej chwili, to dla mnie przede wszystkim forma komunikatora (oczywiście zakładając, że Messenger jest częścią FB) + grupy branżowe i związane z moim hobby. Wcześniej wiele rzeczy udostępniałem, lajkowałem czy komentowałem posty udostępniane przez różnego rodzaju fanpage’e. Mam ważnie, że bardzo wielu moich znajomych ma podobnie.

    Odpowiedz
  • Jakub Wasielewski napisał:

    31 października 2018

    Grzegorz Berezowski – Dziękuję za sprostowanie Grzegorz 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij