09 sierpnia 2017

Outsourcing marketingu – kiedy warto z niego skorzystać

Outsourcing marketingu—- poważnie brzmi, prawda? Nie taki jednak wilk straszny, chodzi tu o zlecanie zewnątrz działań marketingowych. Niekoniecznie oznacza to zdanie się na łaskę agencji reklamowej czy osobny dział zewnętrzny. Stała współpraca ze specjalistą z danego rejonu marketingowego to też forma outsourcingu.

Mało jest firm, które stać na stałe zatrudnianie fachowców z każdego obszaru. Normą jest współpraca z zaufanym prawnikiem analizującym umowy z kontrahentami. Nikogo też nie dziwi nadzór nad bezpieczeństwem IT w formie umowy z informatykiem-freelancerem. Podobnie wygląda sytuacja w zakresie marketingu. Etat dla specjalisty to koszt i zobowiązanie dla przedsiębiorstwa. Oto kilka sytuacji, kiedy warto skorzystać z outsourcingu marketingu:

1. Dopiero rozpoczynasz działalność.
Zawsze, kiedy zaczynasz, redukujesz koszty. Utworzenie osobnego działu marketingu, to wzięcie odpowiedzialności za kilka osób.

2. Twoja firma działa całkowicie zdalnie.
Coraz popularniejsze jest prowadzenie jednoosobowych działalności, które nie posiadają własnego biura. Umowa np.: o pozycjonowanie jest dużo bardziej wykonalna niż zatrudnienie konsultanta SEO na stałe.

3. Zależy Ci na wysokiej jakości usług.
Wiele działań marketingowych, zwłaszcza z zakresu pozycjonowania, wymaga codziennej pracy z drogimi narzędziami analitycznymi. Jako pracodawca -—musisz się liczyć ze sporymi kosztami. Zlecenie pozycjonowania sprawia, że nie musisz się tym martwić, obowiązki leżą po stronie firmy pozycjonującej.

4. Zależy Ci na regularnym rozliczaniu się z efektów.
Umowa o pracę to zobowiązanie dla obu stron. Pomimo okresu próbnego, istnieje ryzyko wpadki rekrutacyjnej. Dobrze skonstruowana umowa z firmą zewnętrzną da Ci większą szansę na udaną współpracę.

Jakie usługi marketingowe warto zlecać:

copywriting – zwłaszcza, kiedy nasze zapotrzebowanie na teksty jest nieregularne.
grafika – jak wyżej.
fotografia – jak wyżej.
reklama video – jak wyżej.
pozycjonowanie – wymaga specjalistycznych narzędzi, których koszty miesięczne są wysokie.
prowadzenie komunikacji w social media.

Te artykuły mogą Ci się spodobać:

Akcja marketingowa – 8 kroków do skutecznej kampanii.
10 kroków do skutecznego marketingu treści.
Definicja e marketingu – sprawdź.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij