Nowość w Google Ads. Precyzyjne dopasowanie ułatwi docieranie do klientów

11 września 2018

Nowość w Google Ads. Precyzyjne dopasowanie ułatwi docieranie do klientów

Google zaktualizowało Google Ads, dzięki czemu korzystanie z niego będzie jeszcze wygodniejsze. Od teraz reklamy w Google będą jeszcze lepiej dopasowane. Na czym polega zmiana?

Google Ads – niezbędne w biznesie

Reklamy Google, wcześniej znane jako Google AdWords to jeden z najpopularniejszych sposobów reklamy w internecie. Pozwala nam na bieżąco kontrolować wydatki, monitorować kampanię oraz przynosi natychmiastowe rezultaty. Nic dziwnego, że Google stara się jeszcze bardziej ułatwić i usprawnić korzystanie z tego narzędzia.

Zmiany w reklamach

Google kilka dni temu ogłosił, że wprowadził istotne zmiany w Google Ads. Do tej pory, jeżeli szukaliśmy jakiegoś produktu, musieliśmy wpisać jego konkretną nazwę. Oznaczało to problemy dla reklamodawców, bowiem musieli oni uwzględniać wszystkie słowa, jakimi można opisać daną rzecz. Przykładowo, gdy ktoś reklamował w Google Ads samochód, musiał również użyć frazy auto, by użytkownicy wpisujący oba te słowa widzieli jego reklamę.

Teraz ma się to jednak zmienić, bowiem Google zaktualizował algorytm. Wyszukiwarka będzie się uczyć maszynowo słów, co ma zwiększyć jej możliwości ścisłego dopasowania reklam. Już niedługo reklamodawcy używający słów kluczowych w dopasowaniu ścisłym będą również wyświetlać swoje reklamy w wyszukiwaniach zawierających domniemane słowa, parafrazy i inne terminy o tym samym znaczeniu.

Jak to będzie wyglądać?

By zadziałał nowy algorytm i reklama została wyświetlona, cel wyszukania musi pasować do pierwotnego słowa kluczowego. Załóżmy, że promujesz firmę turystyczna. Jeżeli używasz w dopasowaniu ścisłym słowa „hotele Toruń”, twoje reklamy będą również wyświetlane dla innych słów kluczowych, np. „hotel w Toruniu” czy „hotele w Toruniu”.

Google wprowadza zmiany, ponieważ około 15% wyszukiwań, jakie są wpisywane w przeglądarkę to nowe, nieznane dla niej wcześniej słowa. Użytkownicy wyszukują produkty i usługi za pomocą słów kluczowych, których nie znaleźliby reklamodawcy w planerze słów kluczowych Google. Dzięki temu reklamodawcy korzystający z Google Ads będą docierać do klientów bez konieczności wpisywania wszystkich możliwych kombinacji w Google Ads.

Obecna aktualizacja nie uwzględnia jednak wyrażeń i słów zbyt ogólnych i nieprecyzyjnych, jednak z pewnością, biorąc pod uwagę obecną zmianę, zostanie również niedługo wprowadzona.

Źródło: Google

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
Cezary Bronszkowski

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij

Analiza