Niemal 100% nastolatków codziennie korzysta z internetu!

26 kwietnia 2019

Niemal 100% nastolatków codziennie korzysta z internetu!

Rynek e-commerce z każdym rokiem będzie coraz większy. Wszystko za sprawą zmian, jakie zachodzą w naszym społeczeństwie. Według najnowszych badań aż 96% nastolatków codziennie korzysta z internetu, co z pewnością przełoży się na zmianę zachowań konsumenckich.

4 godziny w sieci

Według najnowszego raportu „Nastolatki 3.0”, opublikowanego przez Państwowy Instytut Badawczy NASK, aż 96% nastolatków każdego dnia łączy się z internetem. W sieci spędzają oni średnio 4 godziny i 12 minut dziennie. W zeszłym roku przeciętny nastolatek korzystał z internetu pół godziny krócej.

– To wzrost o 32 minuty, ale chociaż średnia wynosi nieco ponad 4 godz. dziennie, to mamy i takich młodych ludzi, którzy w sieci spędzają po 6–8 godz., a nawet więcej. To naprawdę dużo – powiedział Marcin Bochenek, dyrektor Pionu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego NASK.

Bez telefonu jak bez ręki

Dziś telefony służą nie tylko do wykonywania połączeń czy pisania SMS-ów, ale przede wszystkim są „oknem na świat”. Smartfon dla młodego pokolenia pełni funkcję radia, telewizora oraz komputera stacjonarnego. Aż 15,7% badanych nie wyobraża sobie normalnego życia bez telefonu w kieszeni.

– Ta aktywność młodych ludzi w sieci jest coraz większa, dzisiaj wszyscy młodzi Polacy, licząc od 7 do 18 roku życia, są już w internecie, można powiedzieć, że już 100 proc. populacji. Korzystają z internetu po to, żeby się bawić, oglądać filmy, słuchać muzyki, kontaktować się ze znajomymi albo pomagać sobie w nauce – zwraca uwagę Bochenek.

Wnioski dla branży

Reklamodawcy z reguły kierują swoją ofertę do dorosłych, jednak z uwagi na fakt, że za kilka lat to dzisiejsza młodzież będzie stanowić największą grupę klientów, warto pomyśleć nad dostosowaniem komunikacji swojej firmy na ich potrzeby. Pokolenie Z, bo tak nazywane w Polsce są osoby urodzone po 2000 roku, to zupełnie inny typ klienta, niż pokolenie X czy Y. Nastolatki żyją siecią, co oznacza, że bardziej będą cenić zakupy w internecie od tych tradycyjnych.

Źródło: newseria.pl/The First

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
Cezary Bronszkowski

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij