22 września 2017

Nazwa domeny a pozycjonowanie

Związek między nazwą domeny i jej późniejszym pozycjonowaniem jest niezaprzeczalny. Jednocześnie jednak to temat dość szeroki i nie ogranicza się do obecności słów kluczowych w samej domenie. Jeżeli przed decyzją o zakupie domeny zastanawiasz się nad jej potencjałem pod kątem SEO, masz przewagę na starcie, jeszcze zanim Twoja strona ujrzy światło dzienne. Pokażemy Ci kilka oczywistych i mniej oczywistych aspektów, na które warto zwrócić uwagę, by pozycjonowanie witryny działo się samo (ok, prawie samo : ) )

1. Słowo kluczowe w nazwie domeny.
Na pewno nie zaszkodzi, jeżeli w nazwie domeny umieścisz swoje słowa kluczowe. Nie polecamy jednak uczynić to pierwszym i jedynym czynnikiem, przy wyborze. Domeny ze ściśle dopasowanymi słowami kluczowymi często nie budzą skojarzeń z Twoją działalnością.

2. Długość domeny.
Na pewno nie zdziwisz się, jeśli polecimy wybrać możliwie krótką i łatwą do zapamiętania nazwę. Wskazane jest też przemyślenie jej pod kątem dyktowania jej osobom postronnym i ewentualnych błędów. Dobrze, jeżeli nie ma żadnych wątpliwości dotyczących pisowni.

3. Nazwa firmy w domenie.
Jeżeli nazwa Twojej firmy jest chwytliwa, łatwa do zapamiętania i zapisania — polecamy rozważenie jej jako głównej nazwy domeny. Nawet jeżeli teraz próbujesz pozycjonować samą stronę, pomyśl jak najszybciej nad promocją, swoim brandingiem. Może w przyszłości klienci nie będą wyszukiwać „nazwa produktu” lecz „nazwa produktu firma xyz”?

4. Domena z polskimi znakami.
Od jakiegoś czasu możesz zdecydować się na wykupienie domeny z polskimi ogonkami. Czy to ma sens? Musisz zdecydować sam, pamiętaj jednak, że użytkownicy są już przyzwyczajeni do domen bez polskich znaków i automatycznie wpisują adres w wersji bezogonkowej.

5. Rozszerzenie domeny a pozycjonowanie.
Najbezpieczniej jest wybierać standardowe rozszerzenia domeny z końcówkami krajowymi. Budzą one największe zaufanie wśród użytkowników. Inne, warte rozważenia rozszerzenia to:

.com (ang. company) — dla firm i biznesów
.info — treści edukacyjne
.biz — biznesowe
.org — organizacje pozarządowe i non-profit
.edu — placówki edukacyjne, kursy, szkolenia

6. Czy kupić używaną domenę?
Kupienie z drugiej ręki domeny z długą historią i chwytliwą nazwą jest dla wielu kuszącym rozwiązaniem. Jeżeli rozważasz zakup, zawsze sprawdź jej historię, zwłaszcza pod kątem nakładanych filtrów.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Komentarze

  • Trader napisał:

    17 stycznia 2018

    Według mnie nazwy domeny będą tracić na znaczeniu, a bardziej będzie się liczyć treść.

    Odpowiedz
  • Felix napisał:

    26 kwietnia 2018

    Najważniejsze jest raczej to, żeby domena była łatwa do wpisania i zapamiętania. Żadnemu użytkownikowi nie bedzie się przecież chcialo spędzić 3/4 dnia na wpisywaniu nazwy. I to, na co warto zwrócić uwagę to content strony – tam kluczowe frazy powinny być umieszczane w pierwszej kolejności.

    Odpowiedz
  • Kordian Minkina napisał:

    07 lutego 2020

    Obecnie domeny ze słowami kluczowymi w nazwie same w sobie nie przekładają się boost w rankingu Google. Tendencja pokazuje, że warto stawiać na brandowe domeny i budowanie renomy firmy jako takiej. Tak jak wspomnieliście – nazwa domeny powinna być przede wszystkim łatwa do zapamiętania i zapisania.

    Unikałbym domen z polskimi znakami. Warto wspomnieć również o tym, że jeśli pozycjonujemy stronę na rynkach zagranicznych warto posiadać domenę w rozszerzeniu danego kraju. Przykładowo na Niemcy, będzie to domena z rozszerzeniem .de.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij