10 sierpnia 2021

METADANE jako niezbędna część optymalizacji

Tworząc nową stronę internetową, a także pracując nad wprowadzeniem zmian w już istniejącej należy zająć się naprawdę sporą ilością kwestii. Dzisiaj odkładamy na bok wszystkie sprawy techniczne, a także multimedia i zajmujemy się treścią. Treść to wbrew pozorom nie tylko to co wyświetla się na samej stronie. To również metadane!

Czym dokładnie są metadane?

Metadane składają się z Title i Description, czyli tytułu i opisu. Zarówno w jednym jak i drugim muszą zostać umieszczone frazy kluczowe, które odpowiadają tematyce konkretnej podstrony. Dobór fraz nie powinien opierać się na przypadku, czy też znikomej wiedzy z zakresu SEO. Musi to być przemyślane działanie poparte chociażby sprawdzeniem fraz w Google Ads. Jednak o tym więcej w innym artykule.

Co powinny zawierać?

Wracając do metadanych. Pierwszy człon (Title) powinien zawierać 50-70 znaków, z kolei Description to max 156 znaków. Bardzo ważne jest, by poza właściwym rozmieszczeniem fraz kluczowych zadbać także o to, by przedstawić potencjalnemu kupującemu ofertę. Świetnie w tym miejscu sprawdza się również call to action, które zachęca do konkretnej aktywności np. w postaci sprawdzenia pełnej oferty i dokonania zakupu.
Przykład: „Poznaj te i inne produkty i kupuj wygodnie online”

Efekty wprowadzenia metadanych to?

W wielu przypadkach już samo wprowadzenie metadanych, jeszcze przed dodaniem treści na stronę sprawia, że ta zaczyna podnosić swoją pozycję. Dzięki temu zyskuje się szansę na zgromadzenie nowych, unikalnych użytkowników. To z kolei przekłada się na zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów, czy też usług. Wzrasta również świadomość użytkowników co do danej marki.

Jak radzi sobie Google gdy strona nie ma metadanych?

Co w momencie, gdy nie zadbano o utworzenie i wprowadzenie metadanych? Gogole samo pobiera ze strony informacje i umieszcza je we właściwych polach. Najczęściej są to pierwsze zdania treści, jakie znajdują się na konkretnej podstronie. Nie będą one tak skuteczne jak dedykowane metadane, ponieważ w zdecydowanej większości nie będą zawierały fraz kluczowych. Będą się również w pewnym momencie ucinały ( mamy przecież ograniczoną ilość znaków) przez co użytkownik może nic z nich nie wywnioskować. Efekt? Nie kliknie w stronę, która już na samym początku nie dostarcza mu potrzebnych informacji.

Jeśli posiadacie własną stronę, sklep internetowy i zaniedbaliście Metadane, to koniecznie odezwijcie się do nas! Wystarczy, że zgłosicie się do nas, a my wskażemy wszystkie inne kwestie wymagające poprawy. Dobierzemy słowa kluczowe, ułożymy prawidłowe metadane i zajmiemy się ich wprowadzeniem.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
Agnieszka Gębicz

Komentarze

  • Piotr Michalak napisał:

    13 września 2021

    Lubię meta opisy, bo czasami pomagają poprawić CTR poprzez wyświetlanie emoji, lokowanie CTA lub USP. Niemniej czasami są pomijane/zamieniane na inny fragment treści. W przypadku sklepów internetowych staram się tworzyć poprawnie językowo szablony na podstawie dostępnych paramentów. Czasami się uda coś sensownego ułożyć, co dodatkowo może zachęcić do kliknięcia.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz