10 sierpnia 2021

METADANE jako niezbędna część optymalizacji

Tworząc nową stronę internetową, a także pracując nad wprowadzeniem zmian w już istniejącej należy zająć się naprawdę sporą ilością kwestii. Dzisiaj odkładamy na bok wszystkie sprawy techniczne, a także multimedia i zajmujemy się treścią. Treść to wbrew pozorom nie tylko to co wyświetla się na samej stronie. To również metadane!

Czym dokładnie są metadane?

Metadane składają się z Title i Description, czyli tytułu i opisu. Zarówno w jednym jak i drugim muszą zostać umieszczone frazy kluczowe, które odpowiadają tematyce konkretnej podstrony. Dobór fraz nie powinien opierać się na przypadku, czy też znikomej wiedzy z zakresu SEO. Musi to być przemyślane działanie poparte chociażby sprawdzeniem fraz w Google Ads. Jednak o tym więcej w innym artykule.

Co powinny zawierać?

Wracając do metadanych. Pierwszy człon (Title) powinien zawierać 50-70 znaków, z kolei Description to max 156 znaków. Bardzo ważne jest, by poza właściwym rozmieszczeniem fraz kluczowych zadbać także o to, by przedstawić potencjalnemu kupującemu ofertę. Świetnie w tym miejscu sprawdza się również call to action, które zachęca do konkretnej aktywności np. w postaci sprawdzenia pełnej oferty i dokonania zakupu.
Przykład: „Poznaj te i inne produkty i kupuj wygodnie online”

Efekty wprowadzenia metadanych to?

W wielu przypadkach już samo wprowadzenie metadanych, jeszcze przed dodaniem treści na stronę sprawia, że ta zaczyna podnosić swoją pozycję. Dzięki temu zyskuje się szansę na zgromadzenie nowych, unikalnych użytkowników. To z kolei przekłada się na zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów, czy też usług. Wzrasta również świadomość użytkowników co do danej marki.

Jak radzi sobie Google gdy strona nie ma metadanych?

Co w momencie, gdy nie zadbano o utworzenie i wprowadzenie metadanych? Gogole samo pobiera ze strony informacje i umieszcza je we właściwych polach. Najczęściej są to pierwsze zdania treści, jakie znajdują się na konkretnej podstronie. Nie będą one tak skuteczne jak dedykowane metadane, ponieważ w zdecydowanej większości nie będą zawierały fraz kluczowych. Będą się również w pewnym momencie ucinały ( mamy przecież ograniczoną ilość znaków) przez co użytkownik może nic z nich nie wywnioskować. Efekt? Nie kliknie w stronę, która już na samym początku nie dostarcza mu potrzebnych informacji.

Jeśli posiadacie własną stronę, sklep internetowy i zaniedbaliście Metadane, to koniecznie odezwijcie się do nas! Wystarczy, że zgłosicie się do nas, a my wskażemy wszystkie inne kwestie wymagające poprawy. Dobierzemy słowa kluczowe, ułożymy prawidłowe metadane i zajmiemy się ich wprowadzeniem.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
Agnieszka Gębicz

Komentarze

  • Piotr Michalak napisał:

    13 września 2021

    Lubię meta opisy, bo czasami pomagają poprawić CTR poprzez wyświetlanie emoji, lokowanie CTA lub USP. Niemniej czasami są pomijane/zamieniane na inny fragment treści. W przypadku sklepów internetowych staram się tworzyć poprawnie językowo szablony na podstawie dostępnych paramentów. Czasami się uda coś sensownego ułożyć, co dodatkowo może zachęcić do kliknięcia.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij