10 sierpnia 2017

Marketing szeptany w internecie – 7 powodów dla których to się opłaca

Marketing szeptany to strategia tak samo skuteczna, jak i kontrowersyjna. Dobrze przeprowadzona kampania, potrafi przynieść marce ogromne zyski. Zła sława marketingu szeptanego spowodowana jest wypaczeniem idei i spamerskimi praktykami nazywanymi błędnie szeptanką. Marketing szeptany i marketing szemrany nie mają ze sobą nic wspólnego.

Zasady marketingu szeptanego zostały spisane przez IAB Polska (http://iab.org.pl/standardy-i-dobre-praktyki/dobre-praktyki-womm/) i WOMMA (ang. Word of Mouth Marketing Association ) (http://womma.org/).

Jakie są korzyści marketingu szeptanego:

1. Jest skuteczny.
Według badań Nielsena z 2015 r., zaufanie do opinii innych użytkowników zamieszczonych w internecie wynosi między 69% a 70% (w grupie wiekowej 21-34 i 35-49 lat). Tym samym buzz marketing otrzymał trzecie miejsce wśród wszystkich form zdobywania wiedzy o produkcie.

2. Poprawia reputację marki.
Marketing szeptany wykonywany jawnie i zgodnie ze standardami etycznymi, pozytywnie wpływa na PR. Największą zmorą firm decydujących się na spamowanie for internetowych jest niska jakość usług. Nieudolne posty nachalnie reklamujące produkt zniechęcają, zamiast zachęcać.

3. Budzi pozytywne emocje.
Szczere opinie osób, które faktycznie używały produktu/usługi wyzwalają autentyczne emocje. Opinia, która pokazuje faktyczne wady i zalety, jest też autentyczna.

4. Pozwala szybko reagować na ewentualne kryzysy.
Podstawowym narzędziem w kampanii jest program monitorujący opinie w internecie. Wyłapywanie skarg i negatywów pozwala na szybką reakcję.

5. Angażuje klienta.
Dobrym pomysłem wzbudzającym dyskusje wokół marki są testy konsumenckie. Możliwość sprawdzenia próbki i wyrażenia własnego zdania nada kontaktowi osobistego charakteru.

6. Ułatwia nawiązywanie głębokich i personalnych relacji z klientem.
Prowadzenie oficjalnej komunikacji przez markę to prowadzenie dyskusji w jej imieniu, nie za plecami anonimowego profilu. Klient wie, że rozmawia z przedstawicielem firmy. Czuje się doceniony jako partner do rozmowy.

7. Przekuwa potencjalnie ryzykowne sytuacje na korzyść marki.
Kiedy reakcja na potencjalny kryzys jest szybka i satysfakcjonująca dla klienta, z niezadowolonego użytkownika rozsiewającego nieprzychylne opinie, może on się stać orędownikiem marki.

Marketing szeptany świetnie uzupełnia inne strategie marketingowe. Gorąco polecamy Ci spróbować w Twoim biznesie.

Przeczytaj jeszcze te artykuły:

Definicja e marketingu – sprawdź.
Akcja marketingowa – 8 kroków do skutecznej kampanii

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
The First

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij