19 lipca 2021

Marketing organiczny – czym jest? Dlaczego warto się na nim skupić?

Wielu osobom marketing kojarzy się wyłącznie z płatną formą promowania usług. Krótko mówiąc: marketing dla wielu równa się nachalna reklama wyskakująca dosłownie wszędzie. Nie jest to do końca błędne przekonanie, ponieważ zapewne każdy z Was spotyka się z reklamami, które dosłownie atakują go w każdym momencie. Bardziej świadomi użytkownicy ignorują taki przekaz i na własną rękę wyszukują tego, co naprawdę będzie ich interesowało.

Warto jednak wiedzieć, że marketing to nie tylko płatna forma reklamy, to również marketing organiczny!

Czym on jest?

W skrócie można go określić jako sposób na naturalne pozyskiwanie ruchu kierującego do prowadzonej strony internetowej. Nie wykorzystuje się w jego przypadku płatnych form dotarcia do potencjalnego klienta.

Jakie działania należy wdrożyć myśląc o takim poszerzaniu zasięgów?

– publikacja artykułów na swojej stronie → powinny to być teksty poradnikowe, poruszające kwestię np. asortymentu sprzedawanego za pośrednictwem witryny www

– opinie użytkowników → aspekt niezwykle ważny w przypadku prowadzenia sklepu internetowego

– prowadzenie i rozsyłanie newslettera → jest to regularne przypominanie o swoim sklepie w mało nachalny sposób

– prowadzenie social media → zapewniają regularny kontakt z potencjalnym klientem i promuj markę

Czy marketing organiczny kosztuje?

W przypadku takiej strategii nie mówi się o wydawaniu pieniędzy w sposób bezpośredni. Nie płaci się tu bowiem za reklamę, która wyświetli się użytkownikowi. W zamian poświęca się swój czas i zaangażowanie jeśli chodzi o tworzenie treści/filmików instruktażowych, prowadzenie kanałów w mediach społecznościowych, a także wprowadzanie poprawek na stronie umożliwiających łatwiejsze poruszanie się po niej użytkownikom. Pieniądze będzie trzeba również w niektórych przypadkach zainwestować w wynagrodzenie dla osób, które będą nad tymi procesami czuwały lub je wykonywały od podstaw.

Ważne

Trzeba pamiętać, że jest to inwestycja w rozwój firmy, zwiększanie świadomości klientów co do marki, a także budowanie zaufania. Niezwykle istotną informacją dla wszystkich zainteresowanych marketingiem organicznym jest fakt, iż musi to być rozbudowana strategia długofalowa. W zależności od branży, a co za tym idzie konkurencji może minąć kilka miesięcy do kilku lat, zanim zobaczy się realne wyniki swoich działań.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
Agnieszka Gębicz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij