26 maja 2022

Linki sponsorowane Google Ads – sposób na zaistnienie w wyszukiwarce Google

Praktycznie każdy z nas choć raz dziennie korzysta z wyszukiwarki Google w celu pozyskania konkretnej informacji. Szukamy wzmianki o pogodzie w regionie, restauracji, w której zjemy obiad, a także nowych spodni czy sukienki. Wpisujemy wybraną frazę i w efekcie spotykamy się z wieloma wynikami. I co pojawia nam się jako pierwsze? Na czym zazwyczaj skupiamy największą uwagę?

Spis treści:

  1. Linki sponsorowane – co to?​
  2. Jak wyglądają linki sponsorowane?
  3. Linki sponsorowane – na co można liczyć?
  4. Czy zawsze linki sponsorowane przynoszą zyski?
  5. Podsumowanie

    Linki sponsorowane – co to?

    Nazywamy je bardzo często po prostu płatnymi reklamami, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google. Ulokowane są one najczęściej nad wynikami organicznymi, choć czasem występują również na dole listy. Płatne reklamy Google Ads (do 2018r Adwords) to aktualna nazwa usługi reklam Google, która może pojawiać się w ofercie agencji.

    Warto wiedzieć!

    Linki sponsorowane nie wyświetlają się jedynie w wyszukiwarce Google, ale również wyszukiwarkach partnerskich. Z mechanizmów Google korzysta między innymi wyszukiwarka onet.pl oraz interia.pl.

    Trzeba też wiedzieć, że Google jest posiadaczem imponującej liczby stron partnerskich, na których również pojawiają się reklamy obsługiwane przez system Google Ads.

    Jak wyglądają linki sponsorowane?

    Tak jak już napisaliśmy powyżej, linki sponsorowane pojawiają się na początku i na końcu listy wyników. Ich znalezienie nie powinno nikomu sprawić trudności. Zresztą sami zobaczcie jak to wygląda:

    Jak możecie zauważyć, przedstawiamy Wam różne formy reklamy, które są linkami sponsorowanymi. Mamy tutaj do czynienia z reklamami produktów oraz reklamami tekstowymi. Które działają lepiej? Te, które są dobrze dopasowane do zapytania wpisywanego przez użytkownika 😉 W przypadku reklam produktów istnieje duża szansa, na przyciągniecie uwagi osoby zainteresowanej zakupem konkretnej rzeczy. Wówczas od razu widzi jej wizerunek oraz cenę, co może przełożyć się na liczbę kliknięć.

    Linki sponsorowane – na co można liczyć?

    Nie ma wątpliwości, że każdy, kto inwestuje w reklamę, liczy na jak najlepsze efekty w postaci sprzedaży, czy też odwiedzin jego witryny. Czy w przypadku linków sponsorowanych jest na to realna szansa? Odpowiedź jest twierdząca, bowiem ta forma promocji naprawdę działa. A jak konkretnie?

    • widoczność → jeśli do tej pory miałeś problem z widocznością w wynikach Google, to teraz ten problem znika. Reklama zapewnia bowiem ulokowanie w zauważalnych przez użytkowników miejscach.
    • szybkie docieranie do potencjalnych klientów → linki sponsorowane Google Ads sprawiają, że Twoja usługa lub produkt dotrą do potencjalnych klientów od razu po ich uruchomieniu się.
    • rozliczenie za efekty → bardzo często klienci agencji pozycjonowania mają problem z płatnością za usługę, której efektów jeszcze nie widzą. W przypadku linków sponsorowanych Google Ads sprawa wygląda inaczej, bowiem płatność jest tylko za kliknięcia w umieszczoną reklamę.
    • promowanie tylu produktów ile się chce → Google nie ustawiło żadnych ograniczeń co do liczby promowanych produktów/usług. Tym samym każdy zainteresowany może skalować reklamę w dowolnie wybrany sposób.
    • docieranie do wielu użytkowników → reklamy Ads dają wiele możliwości. Jedną z nich jest dotarcie do osób jedynie z konkretnego regionu, a drugą wyświetlanie reklamy na cały kraj. Za pomocą wspominanych już wyżej stron partnerskich Google można jeszcze bardziej zwiększyć swoje zasięgi i dotrzeć nawet do osób, które nie używają wyszukiwarki Google.
    • wszystko pod kontrolą → w przypadku kampanii Ads możesz samodzielnie ustawić czas jej uruchomienia i wyłączenia, wybrać region, w którym ma ona działać, a nawet zaznaczyć godziny działania kampanii. Możesz również wybrać różne formy reklamy, jak i swobodnie tworzyć grafiki.
    • śledzenie wydatków i zysków → kolejną ważną kwestią jest możliwość zestawiania wydatków z przychodami, które zostały wygenerowane.

    Czy zawsze linki sponsorowane przynoszą zyski?

    Mamy złą wiadomość. Niestety kampanie Ads nie zawsze dają oczekiwane efekty. Dlaczego tak się dzieje? Głównie z małej wiedzy z tego zakresu. Owszem, kreator przeprowadzi Was przez wszystkie etapy tworzenia reklamy, ale niestety nie będzie to propozycja idealna. Nie będzie ona poparta między innymi analizą konkurencji, którą koniecznie trzeba wykonać.

    Błędów w kampaniach pojawia się naprawdę wiele i należą do nich między innymi:

    • nieadekwatne słona kluczowe
    • zły podział słów na grupy
    • zła lokalizacja do wyświetlania reklama
    • ustawianie zbyt dużej stawki na kliknięcia
    • zbyt wiele boksów reklamowych
    • nieatrakcyjne boksy reklamowe
    • koncentrowanie się na podstawowych funkcjach Google Ads
    • za mały budżet na reklamy
    • brak regularności → odnosi się to do analizy przed dodaniem kampanii, wyciągania wniosków, czy też optymalizacji reklam

    Podsumowanie

    Czasy, w których dominowały nieatrakcyjne reklamy, w które nikt nie klikał już dawno minęły. Obecnie dobrze przygotowana kampania może naprawdę mocno procentować. Trzeba mieć świadomość, że samo utworzenie kampanii reklamowej to nie wszystko. Skupić się należy na wspominanej już analizie konkurencji, a także pracy nad samą kampanią. Osoby bez większej wiedzy, bez odbytych kursów i znajomości narzędzi nie mają wielkiej szansy na przebicie swoją reklamą specjalistów. Dlatego też jeśli tracisz, zamiast zyskiwać – zgłoś się do nas!

    Udostępnij dalej

    Podobał Ci się artykuł?

    Zobacz naszą ofertę!
    Agnieszka Gębicz

    Dodaj komentarz

    Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

    Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

    Zamknij