26 maja 2022
Praktycznie każdy z nas choć raz dziennie korzysta z wyszukiwarki Google w celu pozyskania konkretnej informacji. Szukamy wzmianki o pogodzie w regionie, restauracji, w której zjemy obiad, a także nowych spodni czy sukienki. Wpisujemy wybraną frazę i w efekcie spotykamy się z wieloma wynikami. I co pojawia nam się jako pierwsze? Na czym zazwyczaj skupiamy największą uwagę?
Spis treści:
Nazywamy je bardzo często po prostu płatnymi reklamami, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google. Ulokowane są one najczęściej nad wynikami organicznymi, choć czasem występują również na dole listy. Płatne reklamy Google Ads (do 2018r Adwords) to aktualna nazwa usługi reklam Google, która może pojawiać się w ofercie agencji.
Warto wiedzieć!
Linki sponsorowane nie wyświetlają się jedynie w wyszukiwarce Google, ale również wyszukiwarkach partnerskich. Z mechanizmów Google korzysta między innymi wyszukiwarka onet.pl oraz interia.pl.
Trzeba też wiedzieć, że Google jest posiadaczem imponującej liczby stron partnerskich, na których również pojawiają się reklamy obsługiwane przez system Google Ads.
Tak jak już napisaliśmy powyżej, linki sponsorowane pojawiają się na początku i na końcu listy wyników. Ich znalezienie nie powinno nikomu sprawić trudności. Zresztą sami zobaczcie jak to wygląda:
Jak możecie zauważyć, przedstawiamy Wam różne formy reklamy, które są linkami sponsorowanymi. Mamy tutaj do czynienia z reklamami produktów oraz reklamami tekstowymi. Które działają lepiej? Te, które są dobrze dopasowane do zapytania wpisywanego przez użytkownika 😉 W przypadku reklam produktów istnieje duża szansa, na przyciągniecie uwagi osoby zainteresowanej zakupem konkretnej rzeczy. Wówczas od razu widzi jej wizerunek oraz cenę, co może przełożyć się na liczbę kliknięć.
Nie ma wątpliwości, że każdy, kto inwestuje w reklamę, liczy na jak najlepsze efekty w postaci sprzedaży, czy też odwiedzin jego witryny. Czy w przypadku linków sponsorowanych jest na to realna szansa? Odpowiedź jest twierdząca, bowiem ta forma promocji naprawdę działa. A jak konkretnie?
Mamy złą wiadomość. Niestety kampanie Ads nie zawsze dają oczekiwane efekty. Dlaczego tak się dzieje? Głównie z małej wiedzy z tego zakresu. Owszem, kreator przeprowadzi Was przez wszystkie etapy tworzenia reklamy, ale niestety nie będzie to propozycja idealna. Nie będzie ona poparta między innymi analizą konkurencji, którą koniecznie trzeba wykonać.
Błędów w kampaniach pojawia się naprawdę wiele i należą do nich między innymi:
Czasy, w których dominowały nieatrakcyjne reklamy, w które nikt nie klikał już dawno minęły. Obecnie dobrze przygotowana kampania może naprawdę mocno procentować. Trzeba mieć świadomość, że samo utworzenie kampanii reklamowej to nie wszystko. Skupić się należy na wspominanej już analizie konkurencji, a także pracy nad samą kampanią. Osoby bez większej wiedzy, bez odbytych kursów i znajomości narzędzi nie mają wielkiej szansy na przebicie swoją reklamą specjalistów. Dlatego też jeśli tracisz, zamiast zyskiwać – zgłoś się do nas!
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.