27 sierpnia 2017

Kto to jest copywriter – jak rozpoznać dobrego fachowca?

Copywriter to w najogólniejszej definicji osoba, która zawodowo pisze teksty. W dawnym rozumieniu tego słowa był to po prostu redaktor-pomysłodawca tekstów reklamowych, sloganów.

Wraz z rozwojem internetu i dziedziny pozycjonowania, uległy rozszerzeniu kompetencje copywritera. Dziś nazywamy tak zarówno twórcę tekstów do kampanii reklamowej, specjalistę piszącego artykuły branżowe, jak i osobę piszącą teksty użytkowe na strony w internecie.

Wśród samych copywriterów toczą się dyskusje o esencję tego zawodu. Pewne jest, że każdy szanujący się copy powinien sprawnie posługiwać się językiem pisanym. Wśród pożądanych umiejętności są także: znajomość podstaw SEO i zasad webwritingu, umiejętność redakcji i korekty.

Mimo wyżej wspomnianych różnic w opiniach, do naszych wskazówek, jak rozpoznać dobrego copywritera, nikt nie będzie miał wątpliwości:

Dobry copywriter:

– bezbłędnie posługuje się poprawną polszczyzną
– bawi się językiem
– przekazuje treści w sposób zrozumiały dla grupy docelowej
– zna konwencje podstawowych rodzajów tekstów użytkowych
– zna choć podstawy SEO
– wie, jak napisać tekst przeznaczony do publikacji w internecie
– umie stosować język perswazji
– korzysta z dostępnych narzędzi wspomagających pracę twórczą
– zna mechanizmy marketingowe
– umie wyszukiwać teksty źródłowe w internecie (robić research)

Przykładowe narzędzia pracy copywritera:

– słownik, np.: internetowy słownik synonimów
– narzędzia sprawdzające czytelność tekstu (jasnopis, hemingwayapp)
– narzędzia sprawdzające unikalność tekstu (plagiarism checker)
– narzędzia eliminujące błędy (languagetool)
– narzędzia sprawdzające natężenie słów kluczowych (wordcounter)
– narzędzia badające trendy w internecie (buzzsumo)
– narzędzia do sprawdzania słów kluczowych (answer the public)
– systemy zarządzania zadaniami (nosbe, todoist)

Cech dobrego copywritera i jego narzędzi jest znacznie więcej i na pewno będziesz wymyślić ich więcej, ale uważamy, że wyżej wymienione punkty to esencja copywritingu. Co jeszcze byś tutaj dodał?

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
The First

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij