30 marca 2023

Koszyk na Whitepress w 3 minuty? AI Media Planner ma to umożliwić!

Whitepress to platforma łącząca wydawców oraz reklamodawców, która znacznie ułatwia wielu specjalistom SEO pozyskiwanie linków. Pozwala pominąć proces pisania maili z prośbą o umieszczenie linków na stronie i bierze na siebie pośrednictwo w publikowaniu treści. Użytkownik może wybierać z bogatej bazy portali, jednak nie jest to wcale takie proste. Widząc ogrom witryn wraz z umieszczonymi obok danymi z różnych narzędzi, można stracić sporo czasu na wskazanie tych najbardziej odpowiednich. A co jeśli ma się do zaplanowania 10, 20 albo 50 publikacji? To zadanie ma uprościć nowe narzędzie, czyli AI Media Planner. Sprawdzamy, jakie opcje są dostępne.

Spis treści:

  1. Jakie możliwości daje AI Media Planner?
  2. Wybór strategii i preferencji – jakie mamy opcje?
  3. Podsumowanie

Jakie możliwości daje AI Media Planner?

Według pracujących nad narzędziem specjalistów, zapełnienie koszyka z pomocą AI Media Plannera ma zajmować około 3 minut. Oczywiście z zastrzeżeniem, że będziemy w już w stanie płynnie się nim posługiwać. Pierwsze eksperymenty mogą potrwać, jednak wiedząc, w co klikać, podobno będziemy mogli w przyszłości oszczędzić sporo czasu.

Zalety AI Media Plannera, które wymieniają twórcy:

  • kilka możliwych strategi, które specjalista może dobrać zgodnie ze swoją taktyką czy przyzwyczajeniami,
  • wsparcie w doborze słów kluczowych,
  • możliwość ustawienia preferencji, w tym np. budżetu miesięcznego,
  • AI przygotowuje wytyczne dla osób zlecających publikację+napisanie treści,
  • narzędzie korzysta z obszernej bazy danych Senuto,
  • wszystkie parametry są dla nas widoczne,
  • korzystanie z AI Media Plannera jest darmowe.

Wybór strategii i preferencji – jakie mamy opcje?

AI Media Planner oferuje 3 podstawowe strategie, na podstawie których będziemy wyznaczać kryteria wyboru portali. Dwie z nich (oznaczone na niebiesko) są skierowane do tych, którzy kładą nacisk na SEO, natomiast jedna (na zielono) pomaga tym, którym zależy na marketingu oraz portalach promujących swoje treści.

Zanim jednak przystąpimy do wyboru strategii, możemy ustawić nasze preferencje SEO. Tam mamy możliwość zaznaczenia, jak istotne są dla nas poszczególne wskaźniki. Ważne okażą się też opcje zaznaczenia, ile czasu musi upłynąć od ostatniej publikacji na danym portalu, zanim skorzystamy z niego drugi raz, a także możliwość wyboru, co dzieje się z linkami po 12 miesiącach.

Podsumowanie

Czy warto korzystać z AI Media Plannera? Biorąc pod uwagę, że narzędzie jest darmowe, z pewnością nie zaszkodzi je przetestować. Wydaje się jednak, że nie dla każdego okaże się ono praktyczne. Z pewnością niewiele ułatwi tym, którzy dla pewności portale będą woleli zweryfikować swoimi narzędziami. Jeśli jednak mamy zaufanie do tego, co podaje Whitepress we współpracy z Senuto, być może Planner faktycznie uprości nam analizę. Trzeba jednak brać pod uwagę, że np. podany przez wydawcę ruch organiczny może nie być udokumentowany i wówczas warto sobie go potwierdzić gdzieś indziej.

Pozostaje pytanie, czy AI Media Planner przyniesie nam lepsze efekty. Twórcy zapowiadają, że chociaż case study jeszcze się nie pojawiło, to jednak w jest w planach na przyszłość. Niewątpliwie warto na to poczekać.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij