Consumer Propensity Report: Na czym zależy Polakom w sklepie?
27 kwietnia 2019
Wydawać by się mogło, że Internet jest dziś tak powszechną rzeczą, że dostęp do niego ma każdy z nas. Tymczasem według badania Kantar NetTrack możliwość korzystania z sieci ma niewiele ponad 80% Polaków.
Pierwsze badanie dotyczące dostępu do Internetu zostało przeprowadzone przez Kantar 18 lat temu. W 2001 roku na stałe łącze mogli pozwolić sobie tylko nieliczni – jedynie 12% społeczeństwa. Wynikało to z dwóch powodów: braku odpowiedniej infrastruktury oraz horrendalnie wysokich cen u dostawców.
Jednak w ciągu lat odsetek Polaków mających dostęp do Internetu systematycznie rósł. Największe „skoki” odnotowano w latach 2005-2006 (o 10 punktów procentowych) oraz 2014-2015 (o 12 punktów procentowych). Obecnie jest to 81,7% Polaków.
Nieco gorzej jest z dostępem do Internetu mobilnego. Z niego korzysta niecałe 50% z nas. Jednak szacuje się, że dzięki nowym telefonom w ciągu 10 lat każdy Polak będzie nosił Internet ze sobą w kieszeni.
Na liście 10 najpopularniejszych stron internetowych nie ma zbyt wielu zaskoczeń. Polacy najchętniej odwiedzają Google.pl, YouTube.pl, allegro.pl. Tuż za podium znalazły się serwisy informacyjne: Onet.pl, wp.pl oraz Interia.pl. TOP 10 zamykają ceneo.pl, o2.pl, empik.pl i filmweb.pl.
Dziwić może brak serwisów społecznościowych, takich jak Facebook.pl oraz Instagram.com, jednak pytanie dlaczego tak się stało należy kierować w stronę Kantara.
Wnioski, jakie można wysnuć z powyższego badania są oczywiste. W ciągu najbliższych kilku, kilkunastu lat każdy Polak będzie miał dostęp do Internetu stacjonarnego oraz mobilnego. Oznacza to, że wraz z nowymi użytkownikami, wzrośnie liczba klientów sklepów e-commerce i popularność usług w sieci.
Źródło: Kantar
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.