26 sierpnia 2017

Jak zaistnieć w sieci 12 pytań, które pomogą Ci ułożyć powalający plan

Podobno, czego nie ma w internecie, to nie istnieje. Chociaż w tym powiedzeniu jest dużo przesady, to trudno jest nie pozostawiać po sobie żadnych cyfrowych śladów. Najczęściej też bycie anonimowym nie opłaca się. Niezależnie od tego, jaka jest Twoja motywacja, by zaistnieć w sieci, poniższa checklista powinna Ci się przydać.

Checklista: Jak wybić się w internecie?

Odpowiedz sobie na poniższe pytania, łatwiej uda Ci się zrealizować cel.

1. Czemu chcesz być znany?
Czujesz, że chcesz coś przekazać, masz poczucie misji, chcesz sławy? A może po prostu prowadzisz biznes i chcesz dowiedzieć się, jak zdobyć więcej klientów?

2. Jaki jest Twój cel?
Budząca respekt liczba followersów? Więcej klientów? Budowanie marki osobistej? Zdobycie zaufania kontrahentów?

3. Do kogo chcesz dotrzeć?
Jaki jest profil idealnego odbiorcy? Czy obecnie docierasz do właściwych osób? Gdzie są ludzie, wśród których chcesz być rozpoznawalny?

4. Z czego chcesz być znany?
Jak chcesz być postrzegany? Jaki jest Twój wymarzony wizerunek w internecie?

5. Jaka skala popularności będzie dla Ciebie satysfakcjonująca?
Chcesz być rozpoznawalny w rozproszonym geograficznie, ale niszowym środowisku branżowym? Zależy Ci, żeby logo Twojej firmy było powszechnie znane? Może chcesz zaistnieć lokalnie, wśród ludzi, których znasz osobiście?

6. Co umiesz robić?
Czym się zajmujesz? Jaka jest specyfika Twojej aktywności?

7. Czym już teraz możesz się pochwalić?
Wypisz swoje mocne strony, to proste!

8. Gdzie można znaleźć Cię obecnie?

9. Czy jesteś aktywny w social media?
Czy czujesz potrzebę, by zakładać profile w każdym medium? Czy masz czas i środki na obecność wszędzie, gdzie się da? Gdzie jest Twoja grupa docelowa?

10. Jaka jest obecnie Twoja wiedza o marketingu internetowym?
Dopiero zaczynasz, czy czujesz się pewnie? Może zapiszesz się na kurs albo przeznaczysz w tygodniu czas specjalnie na naukę w tym obszarze?

11. Ile czasu możesz poświęcić na budowanie swojej marki?
Jak wysoko na liście Twoich zadań jest obecność w sieci? W jakim stopniu opierasz na tym swój sukces?

12. Czy zamierzasz skupić się na działaniach bezpłatnych, czy rozważasz zainwestowanie w popularność (reklama na fb, pozycjonowanie witryny)?

Różne są powody, dla których zależy nam na zaistnieniu w sieci. Dla niektórych influencerów i blogerów aktywność internetowa to cel sam w sobie, potrzeba podzielenia się ze światem czymś ważnym dla nas. Kiedy jednak podobne pytania zadaje sobie przedsiębiorca, który buduje markę swojej firmy, jej obecność w sieci to często sprawa być albo nie być.

Odpowiedziałeś sobie na wszystkie pytania? Czy już wiesz, jakie powinny być Twoje kolejne kroki? Wiesz, co powinieneś zrobić, by zaistnieć w sieci? W niektórych kwestiach, np. w pozycjonowaniu, chętnie Ci pomożemy.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Komentarze

  • Piotr napisał:

    26 kwietnia 2020

    Dziękuję za interesujący komentarz!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij