28 maja 2017
Zacznijmy od ustalenia jednej, bardzo ważnej rzeczy: NIE MOŻNA RAZ NA ZAWSZE WYPOZYCJONOWAĆ BLOGA. Sam termin „wypozycjonować” jest bardzo mylący i wprowadza w błąd wielu początkujących blogerów. Możesz pozycjonować bloga, możesz też dzięki regularnej pracy nad nim osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwaniu na pożądane frazy. Jednak prawdziwym wyzwaniem jest nie tyle wejście np. do TOP 10, ile utrzymanie pozycji dłuższy czas/walka o wyższą pozycję.
Sytuacja w rankingu jest dynamiczna. Nie powiemy ci jak wypozycjonować bloga. Powiemy ci, jak go stale pozycjonować, by osiągać coraz lepsze efekty.
1. Zainstaluj Google Analitics.
Bez wiedzy o podstawowych statystykach nie ma mowy o pozycjonowaniu. Dokładną instrukcję znajdziesz na https://www.google.com/analytics/.
2. Naucz się optymalizować wpisy.
Używaj słowa kluczowego w tytule. Uzupełnij title i description. Skonstruuj SEO-friendly adres URL (czytaj: Co to jest url i jak powinien prawidłowo wyglądać). Wgraj odpowiednio opisane multimedia o odchudzonym rozmiarze. To podstawy, optymalizacja wpisu blogowego to temat na osobny artykuł 🙂
3. Korzystaj z wtyczek SEO.
Najczęściej polecana wtyczka SEO dla WordPressa to YOAST SEO.
4. Publikuj regularnie.
Różnego rodzaju porady „od blogera dla blogera” mówią o wpisie nie rzadziej niż raz w tygodniu. Uważamy jednak, że wszystko zależy od tematyki bloga, długości przeciętnego wpisu czy jego zawartości merytorycznej.
5. Dbaj o jakość contentu.
Nie jesteśmy aż takimi optymistami, żeby od razu stwierdzić, że dobry content sam się wybroni (bo to połowa sukcesu). Nie zmienia to jednak faktu, że treść jest esencją bloga i to dla jej widoczności pozycjonujesz bloga. Rób rzeczy, z których będziesz dumny 🙂
6. Nie bój się współpracy z innymi blogerami.
Polska blogosfera jest bardzo towarzyska i lubi się integrować. Wpisy gościnne czy wypowiedzi eksperckie to dobry sposób na dotarcie do nowej grupy odbiorców i uzyskanie wartościowych linków.
7. Linkuj swoje źródła.
Jeżeli inspiracją do wpisu jest dla ciebie konkretny artykuł lub chcesz napisać komentarz do jakiegoś wydarzenia — podaj źródło. Twoja strona będzie odbierana jako bardziej wiarygodna zarówno przez odbiorców, jak i roboty google.
8. Dziel się swoją pracą.
Innymi słowy — dystrybucja treści. Stwórz newsletter, udzielaj się na forach tematycznych i grupach facebookowych. Informuj o nowych wpisach w social media.
9. Zadbaj o aspekty UX bloga.
Jasna struktura podstron, przejrzystość, czytelny font (tak, font to nie czcionka) – spójrz na te elementy krytycznym okiem. Przyjazna nawigacja i przemyślane linkowanie wewnętrzne (np. do powiązanych wpisów), zachęcają czytelnika do przejrzenia większej ilości podstron. To bardzo ważny wyznacznik w algorytmie.
10. Bądź cierpliwy.
Blogerzy często budują swoją pozycję i markę osobistą latami. Nie spodziewaj się od razu wielotysięcznej publiczności. Szanuj swoich czytelników i dostarczaj im regularnie dobrych treści. Nie poddawaj się po miesiącu, daj sobie czas.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.
Łukasz napisał:
18 czerwca 2018
Cenne rady, najważniejsza z nich ukryta jest pod numerem 10. Pozdrawiam
Zbygniew napisał:
28 czerwca 2018
Dokładnie, cierpliwość popłaca. Aczkolwiek bez jakiegoś linkowania, to nie da rady.
Michał napisał:
09 lipca 2018
Wydaje mi się, że najprostszą a zarazem najcięższą w realizacji jest ta cierpliwość i regularne publikowanie. Niestety zapał nawet największym blogerom w pewnych okresach siada… i wtedy nie dość, że blog nie rozwija się – to zaczyna gubić wiernych czytelników.