24 sierpnia 2017

Jak wykorzystać storytelling w biznesie?

Storytelling to sztuka opowiadania opowieści. Sprawia, że Twój odbiorca chętniej i uważniej Cię słucha. To właśnie dlatego specjaliści od marketingu tak chętnie sięgają po storytelling jako narzędzia budującego pozytywne skojarzenia z marką czy wręcz do bezpośredniej sprzedaży.

Storytelling w biznesie nie jest niczym nowym. W ostatnich latach można zauważyć coraz większe zainteresowanie tym tematem, ale wynika ono w dużej mierze z bardziej świadomego używania tego terminu w branży.

Jak wykorzystać storytelling w biznesie (przykłady do wykorzystania):

– pokaż historię swojej firmy, powody jej powstania, motywację działania, życie pracowników
– przedstaw historię klienta, dla którego skorzystanie z Twojego produktu/usługi było bardzo ważne i mógł zrealizować swoje cele
– pozwól zajrzeć klientowi za kulisy Twojego biznesu, opowiedz mu historię od pomysłu na produkt po korzystanie z niego przez klienta. Ukaż drogę, która musiała się odbyć, by klient miał możliwość obcować z Twoim produktem

Siłą storytellingu są emocje. To one są w dużej mierze za decyzje zakupowe. Gdy konkurencja na rynku jest wyrównana, możesz konkurować w wojnie o klientami pozytywnymi skojarzeniami, pozytywnym doświadczeniem. Storytelling pozwala Ci nawiązać z klientem relację. Kiedy widzi on, że za firmą stoją ludzie z krwi i kości, łatwiej będzie mu podjąć bez wahania decyzję o zakupie właśnie u Ciebie.

Storytelling to tylko narzędzie. By było skuteczne, musi być wykorzystane z pomysłem. Storytelling wymaga od przedsiębiorcy chwili zastanowienia: jakie skojarzenie mają mieć moi klienci na myśl o mojej firmie? Co chcę im przekazać? Co jest dla mnie naprawde ważne w prowadzonej działalności?

Zalety stosowania storytellingu biznesowego jako części strategii content marketingowej:

– budowanie zaufania klienta
– budzenie lojalności
– budowanie marki
– edukowanie klientów o wyznawanych wartościach
– promocja produktu
– zachęta do kupna/skorzystania z usługi
– kreowanie wizerunku
– budowanie pozytywnych skojarzeń

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
The First

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij