23 sierpnia 2017
Social media stały się nieodłączną częścią naszego życia. Pierwsze portale społecznościowe powstały w latach 90. W Polsce, jako pierwsza na większą skalę, wybiła się, założona w 2006 roku, nasza klasa. Obecnie króluje niepodzielnie Facebook, który dynamicznie rozwija się wraz z oczekiwaniami użytkowników.
Social media marketing to ogół działań marketingowych marek na portalach społecznościowych.
Marki wykorzystują social media m.in. do:
– komunikacji z klientem
– szybkiego kontaktu
– reklamy
– kreowania wizerunku
– aktywizacji konsumentów
– budowania relacji
Kluczem skutecznego social media marketingu jest relacja. Monolog marki do klienta nie przynosi tak wymiernych korzyści, jak wchodzenie z użytkownikami w dyskusje. Social media managerowie, administratorzy kont firmowych, mają za zadanie głównie zaangażować osoby lubiące lub obserwujące profil.
Samo założenie konta firmowego w większości portali społecznościowych jest darmowe, jednak w codziennym użytkowaniu szybko okazuje się, że do osiągania zadowalających zasięgów (widoczności), potrzebne jest wsparcie postów sponsorowanych lub/i reklam.
Jakie są najpopularniejsze portale społecznościowe w Polsce?
– Facebook
– Instagram
– Snapchat
– Tweeter
– LinkedIn
Samo posiadanie konta na Facebooku niewiele daje. Kluczem do sukcesu w social media jest konsekwentna komunikacja. Bez niej, założone konto będzie jedynie wizytówką, wykorzystanym miejscem na link do Twojej strony. Nie znaczy to jednak, że nie warto jest mieć choćby takiej wizytówki.
Czy strategia social media marketingowa jest Ci potrzebna? To zależy, do jakiego stopnia na rozwój Twojego biznesu jest zależny od klientów pochodzących z internetu. Im głębiej Twój biznes jest osadzony w rzeczywistości wirtualnej, tym bardziej potrzebujesz social media.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.