Google zmienił zasady korzystania z Google Maps. Firmy czekają podwyżki

30 lipca 2018

Google zmienił zasady korzystania z Google Maps. Firmy czekają podwyżki

Od niedawna Google podniósł ceny korzystania z usługi Google Maps. Firmy, które korzystają z tej usługi czeka nawet 14-krotny wzrost wydatków, choć jak przekonuje Piotr Zalewski z polskiego oddziału Google, dotkną one niewielu.

Google Maps – prawie 20 lat historii

Google Maps to narzędzie przydatne nie tylko zwykłym ludziom, ale przede wszystkim przedsiębiorstwom. Koncern od 2005 roku daje możliwość korzystania ze swoich map satelitarnych i umieszczania na nich znaczników swoich firm. Dziś nikt nie wyobraża sobie, by jechać na wycieczkę do innego miasta bez, choćby pobieżnego, sprawdzenia mapy Googla i okolicznych atrakcji.

Z 50 centów do 7 dolarów

Do tej pory komercyjne wykorzystywanie Google Maps wiązało się z wydatkiem 0,5 dolara za każdy tysiąc załadowań mapy. Jednak ceny uległy drastycznej podwyżce i teraz serwis domaga się 7 dolarów, co oznacza aż 14-krotny wzrost kosztów za korzystanie z tej platformy.

Google wprowadził jeszcze jedną zmianę, która może odbić się na firmach używających Google Maps. Koncern obniżył z 750 tysięcy do ledwie 28 tysięcy limit miesięcznych darmowych zapytań. Obie te zmiany z pewnością negatywnie wpłyną na budżety firm, które opierają swoją reklamę na usługach Google Maps.

Gigantyczna podwyżka

Jednym z poszkodowanych jest serwis „Gdzie po lek”, który pomaga internautom zlokalizować na googlowskich mapach położenie najbliższej apteki lub konkretnego leku. Na swoim blogu wyliczył on, że wprowadzone przez Google zmiany będą go kosztować aż 5 tysięcy dolarów miesięcznie.

Korzystający z Google Maps zwracają uwagę na fakt, że nowy cennik został wprowadzony we wszystkich krajach. Oznacza to, że 7 dolarów zapłacą zarówno firmy w USA, Polsce, jak i krajach afrykańskich. W ich opinii jest to niesprawiedliwe, bowiem możliwości monetyzacji w poszczególnych krajach są od siebie różne.

Firma się tłumaczy

Portal Wirtualnemedia.pl poprosił koncern o komentarz do tej sprawy. Google zaznacza, że nowe ceny za korzystanie z Google Maps nie powinny być zaskoczeniem, bowiem zapowiadano je już w maju tego roku. – Wielokrotnie słyszeliśmy od naszych partnerów prośby o uproszczenie cennika związanego z Google Maps – czytamy w odpowiedzi amerykańskiej firmy. Zdaniem Google nowy cennik nie wpłynie znacząco na wydatki jego partnerów, ponieważ „każdy z klientów otrzymuje miesięczny kredyt w wysokości 200 dolarów”.

– Co wy wypadku przeważającej większości partnerów powinno im wystarczyć do komfortowego korzystania z Google Maps bez ponoszenia dodatkowych kosztów – dodaje Google. Kolejnym plusem zmian jest wsparcie techniczne, na jakie może obecnie liczyć każdy klient, a nie jak do tej pory, tylko nieliczni korzystający z konkretnych planów taryfowych.

W podobnym tonie wypowiada się rzecznik polskiego oddziału Google. – Kredyt w wysokości 200 dolarów pokryje bieżące wykorzystanie Map przez większość naszych klientów – powiedział Piotr Zalewski. – Teraz wszyscy klienci otrzymają wsparcie niezależnie od tego, jak mało lub jak dużo płacą. Zmianą zostanie dotknięty niewielki odsetek naszych klientów, jesteśmy z nimi w kontakcie, by przejście na nową platformę było jak najpłynniejsze – dodał w rozmowie z wirtualnemedia.pl.

Źródło: wirtualnemedia.pl

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
The First

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij

Analiza