USA: Z asystentów głosowych na smartfonach korzysta 9 na 10 osób
02 października 2018
Co jakiś czas Google dokonuje aktualizacji swojego algorytmu. Taka sytuacja miała miejsce 27 września, co potwierdził pracownik koncernu Danny Sullivan.
W piątek 28 września Barry Schwartz, dziennikarz portalu seroundtable.com, napisał na Twitterze post, w którym informował o wejściu w życie aktualizacji algorytmu, W tym samym tweecie oznaczył on Danny’ego Sullivana, by ten skomentował doniesienia Schwartza.
– Nasz algorytm jest bez przerwy aktualizowany. W przypadku większych aktualizacji będziemy nadal o nich informować, jak robiliśmy to do tej pory. Nie wprowadziliśmy jeszcze większej aktualizacji, ale w tym tygodniu weszła mniejsza – napisał pracownik Google.
Our core algorithm is updated all the time. For major updates, we'll continue to share about those on @searchliaison, as we have been. We haven't had a major update of that nature, but we did have a smaller one this week.
— Danny Sullivan (@dannysullivan) September 29, 2018
Aktualizacja została wprowadzona 27 września, czyli w 20. rocznicę powstania Google, w związku z czym została ona nazwana „Aktualizacją Urodzinową”. Jednak, czy rzeczywiście jest ona tak mała, jak określił to Sullivan? Barry Schwartz przyjrzał się bliżej sprawie i okazało się, że nie do końca.
– Kiedy Google używa słowa „mniejsza”, oznacza to tyle, że dana aktualizacja nie miała wpływu na tak wiele stron internetowych, jak wcześniejsze aktualizacje – tłumaczy dziennikarz. Według jego obserwacji, oraz informacji z Google, aktualizacja z 27 września nie była tak duża, jak ta, która miała miejsce 1 sierpnia, o której pisaliśmy tutaj.
Poniżej prezentujemy kilka przykładów, jak „mała” jest zmiana wprowadzona przez Google.
Up early analyzing the 9/27 update (which looks like it started rolling out on 9/26 actually). Sistrix's daily visibility reporting now shows the past several days. Again, this looks like a significant update so far. My spreadsheet of sites impacted is growing. pic.twitter.com/ccrFgsukQy
— Glenn Gabe (@glenngabe) September 29, 2018
More examples of the "small update" we saw starting on 9/26. 🙂 Not so small for the sites impacted. Again, seeing impact across verticals, including health/medical (some big swings there), ecommerce, games, how-to, entertainment, coupons, and more. pic.twitter.com/wc41FjxqFW
— Glenn Gabe (@glenngabe) September 30, 2018
Small? pic.twitter.com/w5DwaCs4MW
— Naman Nepal (@bloggermonk) September 29, 2018
Choć z powyższych tweetów wynika, jakoby zmiana algorytmu nie była aż tak mała, narzędzia do obserwowania jego zmian i wahań, mówią co innego.
Accuranker:
RankRanger:
SERPMetrics:
Źródło: Twitter/seroundtable.com
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.