30 marca 2020
Epidemia koronawirusa (COVID-19) sprawia, że zdecydowana większość przedsiębiorców zmaga się z problemami finansowymi. Pomocną dłoń wyciąga do nich koncern Google, który udzieli bezpłatnych kredytów na reklamy. W puli znajdzie się 340 mln dolarów.
Rozprzestrzenianie się koronawirusa powoduje, że prowadzenie biznesu staje się bardzo trudne, a dla niektórych firm, niemal nierealne. Przedsiębiorstwa z branży turystycznej, eventowej czy transportowej już teraz znalazły się w niezwykle trudnej sytuacji. Według badań aż 69% przedsiębiorców planuje w najbliższym czasie zwolnienia.
Najbardziej dotknięte obecnym kryzysem są małe i średnie firmy, których oszczędności są niewielkie. I to właśnie do nich Google kieruje swoje wsparcie. Koncern ogłosił, że zaoferuje im darmowe kredyty, których wartość wyniesie 340 milionów dolarów. Zaczną się one pojawiać na kontach Google Ads w ciągu najbliższych miesięcy.
Pomoc od Google będzie niezwykle szeroka, bowiem skorzystać z niej będzie mógł niemal każdy właściciel sektora MŚP. Wystarczy, że w ciągu ostatniego roku aktywnie korzystał on z usług Google Ads oraz innych form reklamy w Google.
– Małe i średnie firmy, które są aktywnymi reklamodawcami od 1 stycznia 2019 r., zobaczą powiadomienie kredytowe na swoim koncie Google Ads w nadchodzących miesiącach – informuje oficjalna strona Google.
Oznacza to, że małe firmy, które teraz założą konto, nie będą mogły skorzystać z preferencyjnego kredytu.
Na jaką pomoc może liczyć każdy reklamodawca? O tym firma na razie nie informuje. Można spodziewać się, że w najbliższych tygodniach Google przedstawi szczegółowe zasady i regulamin wsparcia.
Pewne jest natomiast to, że otrzymany od Google kredyt będzie trzeba wydać w tym roku. Nie będzie możliwości przeniesienia go na rok 2021, zaś niewykorzystane przez ten czas środki przepadną.
Pocieszający jest fakt, że kredyt będzie można wykorzystać w każdym kanale Google.
– Te kredyty reklamowe będą do wykorzytsania na platformie Google Ads, Display i YouTube, a także we wszystkich typach kampanii – czytamy w komunikacie.
Źródło: Google
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.
Łukasz napisał:
09 kwietnia 2020
Na pewno super sprawa, tylko czy nie zostanie to w jakiś sposób wykorzystane przez firmy które będą udawały ze maja straty..
Przemek napisał:
03 sierpnia 2020
Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem, że prywatna firma, taka jak Google, poczuła się odpowiedzialna i postanowiła pomóc MŚP. Na kontach Ads które prowadzę zauważyłem, że w sposób automatyczny przyznali kredyty bodajże na 150 zł przy kontach z mniejszymi obrotami, i 400 PLN na kontach z większymi. Co było fajne, sami przyznali, zatwierdzili i rozliczyli, nic nie trzeba było klikać. Klient zauważał tylko mniejszy rachunek do zapłaty. Pytanie tylko czy to wystarczy na kompensatę strat?
miki napisał:
19 października 2020
W Polsce też dostępne?
Mateusz napisał:
04 stycznia 2021
Czy ta oferta jest nadal dostępna? Wielu klientów właśnie ucieka do Internetu i różnych kanałów, a taki dodatek na pewno ich zachęci to takiej formy marketingu.