15 maja 2019

Google Ads z nowym narzędziem. Ułatwi zarządzanie funduszami na reklamę

Google Ads to bez wątpienia jeden z najlepszych przyjaciół każdego właściciela sklepu internetowego. Jednak nie każdy potrafi wykorzystać jego pełny potencjał. By nieco ułatwić korzystanie z Google Ads, koncern wprowadza nowe narzędzie.

Mnóstwo opcji i możliwości

Reklamy Google (ang. Google Ads) to jedno z najbardziej rozbudowanych narzędzi, jakie udostępnia amerykański potentat informatyczny. Dostępnych opcji i funkcji jest tyle, że wielu przedsiębiorców decyduje się na oddanie władzy nad swoim kontem w ręce profesjonalnej agencji. W ten sposób zdejmują oni z siebie obowiązek regularnego doglądania kampanii. Jednak nawet i specjaliści od Google Ads niekiedy gubią się w prowadzonych kampaniach. W związku z tym Google wychodzi z drobną zmianą.

Performance Planner – nowe narzędzie

Jedną z najważniejszych rzeczy jest odpowiednie zaplanowanie budżetu, by możliwie najmniejszym kosztem osiągnąć największy zysk. To niestety niełatwa sztuka, bowiem należy posiłkować się metodą prób i błędów.

Jednak dzięki Performance Planner, nowemu narzędziu, planowanie wydatków na reklamę ma być prostsze. Według Google nowa funkcjonalność ma zwiększyć konwersję średnio o 43%! Zadaniem Performance Planner jest takie określenie kwoty potrzebnej na kampanię, by konwersja była jak najwyższa.

– Załóżmy, że twój miesięczny budżet na reklamę wynosi 92 tysiące dolarów i masz 100 kampanii. Planner zarekomenduje taki sposób wydania tych pieniędzy, aby zmaksymalizować konwersję – tłumaczy Ahmad Ismail, Menedżer Google ds. Google Ads.

Jak działa?

Google wyjaśnia również, w jaki sposób został zaprojektowany Performance Planner. Uwzględnia on miliardy zapytań i z reguły jest aktualizowany do 24 godziny. Narzędzie to bierze pod uwagę różne zmienne: aktywność konkurencji, sezonowość fraz, stronę docelową, itp. Następnie prognozuje konwersje na podstawie typów konwersji w kolumnie „Konwersje” raportów skuteczności reklam Google.

Aby wprowadzić zmiany wprowadzone w narzędziu do planowania wydajności, musisz pobrać plik i skorzystać z Menedżera reklam Google.

Źródło: searchenginejournal.com

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
Cezary Bronszkowski

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij