30 czerwca 2017

Filtr Google – co to jest i jak działa?

Filtr Google to kara nałożona na stronę za używanie strategii niezgodnych z wytycznymi Google. Filtry powodują wyraźne spadki (czasami o kilkadziesiąt pozycji) na wybrane frazy. Nałożenie filtra jest najlepszą nauczką dla właściciela strony, by nie ufać pozycjonerom obiecującym szybkie efekty działań Black Hat SEO.

Filtr karny bywa mylony z banem, który jest dużą cięższą karą — powoduje on całkowite usunięcie strony z wyników wyszukiwania.

Jakie są rodzaje filtrów Google:

algorytmiczny — nakładany na stronę automatycznie po zauważeniu przez algorytm nieprawidłowości;

ręczny — nakładany na stronę bezpośrednio przez pracowników Google z Search Quality Team. W przypadku nałożenia filtra ręcznego zostaje wysłane odpowiednie powiadomienie do Google Search Console. Zazwyczaj pracownicy podają uzasadnienie nałożenia kary. Jest to wskazówka dla webmastera, jakie kroki należy podjąć, żeby zdjąć filtr.

Filtry są zazwyczaj boleśnie odczuwane przez właścicieli stron. Dla wielu firm ruch z wyszukiwania organicznego przekłada się bezpośrednio na wyniki finansowe.

Jak zdjąć filtr Google?

Jest wielu dobrych pozycjonerów, którzy mają doświadczenie w zdejmowaniu filtrów ręcznych. Na pewno nie warto samodzielnie podejmować prób zdjęcia kary. Nawet dla dobrego konsultanta SEO jest to zadanie wymagające przemyślanej strategii. Ostrzegamy przed pozycjonerami, którzy bez zbadania sprawy obiecują błyskawiczne efekty. Z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że takie osoby używają metod, które doprowadziły do nałożenia kary. Proces odbudowywania strat może zająć nawet kilka miesięcy.

Aby zdjąć filtr ręczny, należy zapoznać się dokładnie z uzasadnieniem kary i usunąć wszystkie występujące w nim nieprawidłowości. Zwykle są one związane z nienaturalnymi linkami przychodzącymi. Po naprawieniu szkód można wysłać prośbę o zdjęcie filtra. Nie należy poddawać się, jeżeli decyzja będzie odmowna — wtedy cały proces należy po prostu powtarzać, do skutku.

Za jakie działania można dostać filtr karny od Google:

– spamowania
– maskowanie (cloacking)
– udział w SWL (systemach wymiany linków)
– plagiat
– korzystanie z automatycznych mieszarek.

Uwaga: Dobry pozycjoner powinien ostrzec Cię, że każda próba manipulowania rankingiem nosi ryzyko nałożenia filtra karnego. Zwłaszcza stosowanie metod spod znaku Black Hat SEO jest nieopłacalne ze względu na wysoką wykrywalność.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij