06 sierpnia 2017

Definicja e marketingu – sprawdź

E-marketing to nic innego jak marketing w internecie. Tak samo, jak tradycyjny marketing, ma na celu promowanie informacji o marce, jej produktach i usługach. Idea pozostaje ta sama, zmienia się tylko pole działania, zawężone do środowiska internetowego. Dostęp do internetu jest powszechny, łatwiejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Coraz lepiej dostosowane do smartfonów strony sprawiły, że przeglądamy je nie tylko w domu, ale także w dowolnym miejscu, w którym spędzamy czas.

Nic więc dziwnego, że marketerzy szybko dostosowali się do kolejnego medium, za pomocą którego mogą dotrzeć do potencjalnego klienta.

E-marketing (definicja):

Ogół strategii marketingowych dostosowanych do środowiska online. Są to między innymi:

– SEO (ang. Search Engine Optimization).
Pozycjonowanie to podstawa budowania widoczności marki w internecie. Optymalizacja strony internetowej umożliwia dotarcie do klienta przed konkurencją.

– SEM (ang. Search Engine Marketing).
SEM to tak naprawdę połączenie dwóch strategii: SEO i PPC, czyli płatnej reklamy. Zazwyczaj domyślnie mówimy wtedy o GDN czyli sieci reklamowej Google.

– Email marketing.
Konsekwentne budowanie listy adresatów się opłaca. Spersonalizowane newslettery pozwalają utrzymać stały kontakt z klientem. Nie mylmy jednak email marketingu ze spamowaniem skrzynki! Dobrą praktyką jest potwierdzanie zapisu metodą double opt in.

– Social media marketing.
Oczywistym minimum dla każdej firmy działającej online jest profil na Facebooku. W przypadku niektórych branż (kulinaria, moda) warto też zainwestować w budowanie społeczności na Instagramie.

– Remarketing.
Remarketing to wykorzystanie w AdWords potencjału plików cookies. Możesz wyświetlać reklamy tym użytkownikom, którzy odwiedzili już Twoją stronę.

– Marketing szeptany (buzz).
Bazuje on na zaufaniu społecznym do opinii o produkcie wyrażonej przez innego klienta. Przeczytaj więcej w artykule Marketing szeptany w internecie – 7 powodów dla których to się opłaca.

– Content marketing.
Przyciągnij potencjalnego klienta wartościowymi treściami, zamiast zniechęcać zbyt dużym natężeniem reklam.

– Marketing virusowy (viral).
Stwórz treść, która zainteresuje odbiorców na tyle, by chcieli się nią dzielić z innymi.

– Influencer marketing.
Podejmij współpracę z liderami opinii — realnie wpływają oni na decyzje zakupowe w swoim środowisku.

E-marketing ma stwarza wiele możliwości, czy wykorzystujesz już w swojej firmie wszystkie z nich?

Przeczytaj też:
Akcja marketingowa – 8 kroków do skutecznej kampanii.
Reklama banerowa – graficzna. Czym jest i jak działa.
Koszyk zakupowy – dlaczego zostaje porzucony?

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij