17 maja 2024
Na platformie X funkcjonuje konto Google SearchLiaison, na którym pisze Danny Sullivan, często angażując się w dyskusje związane z tym, jak działa wyszukiwarka. Niedawno udzielił bardzo obszernej odpowiedzi na wpis użytkowniczki, której strona została w większości usunięta z wyników wyszukiwania. Skarżyła się ona na niesprawiedliwe traktowanie w porównaniu do witryn, które zawierają spamowe treści, a wciąż pozostają nietknięte. Sullivan opowiedział jak to wygląda z jego perspektywy jako osoby, która zna problem od wewnątrz.
Łącznik Google zapewnia w swoim wpisie na X, że wielokrotnie pochylał się nad przypadkami, kiedy ktoś twierdził, że strona została pozbawiona swojej pozycji ze względu na antyspamowe algorytmy. Według niego, często okazywało się, że była to błędna interpretacja powodu spadków.
Sulluivan miał wielokrotnie prowadzić rozmowy wewnątrz firmy, na temat rozwiązań, które mogłyby dać ludziom większą transparentność. Jednym z pomysłów było wprowadzenie możliwości sprawdzenia w Google Search Console, czy została wobec ich strony podjęta algorytmiczna akcja antyspamowa. Niestety jednak najprawdopodobniej nie będziemy mogli skorzystać z tego rozwiązania.
Potencjalne powody rezygnacji z pomysłu są dwa:
Two different things. A site could have an algorithmic spam action. A site could be not ranking well because other systems that *are not about spam* just don’t see it as helpful.
I’ve looked at many sites where people have complained about losing rankings and decide they have a…
— Google SearchLiaison (@searchliaison) May 13, 2024
Druga ważna kwestia, którą Sullivan porusza w swojej wypowiedzi dotyczy różnych powodów, dla których strony mogą tracić ruch. Podejrzenie o spam nie zawsze jest przyczyną. W większości analizowanych przypadków wystarczyła powierzchowna analiza Google Search Console, aby zobaczyć, że pozycje spadły jedynie nieznacznie. Jak przyznaje ekspert, mogło to spowodować spadek ruchu, ale algorytm antyspamowy nie jest tu winny.
Na koniec jednak Sullivan dodaje, że faktycznie widzi problem, który zgłaszają użytkownicy. Zdarza się, że algorytmy niedostatecznie dobrze identyfikują niszowe i niezależne strony, które produkują świetne treści. Wyraził życzenie, aby zmienić ten stan rzeczy i dodał, że cały czas nad tym pracuje.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.