10 listopada 2021

Content marketing – co powinieneś o nim wiedzieć? Przekonaj się!

Nie ma wątpliwości co do tego, że wchodząc na różne blogi czy strony poświęcone tematyce SEO znajdziecie wiele różnych definicji określających content marketing. Tak samo jest następnie z obszarami, których ma on dotyczyć. Ale tak to już jest z nasza branżą, że co specjalista, to trochę inna opinia 🙂 Właśnie dlatego powstał ten artykuł, by zebrać w jednym miejscu jak najwięcej faktów.

Ustalamy definicję content marketingu

Najprościej można w tym miejscu napisać, że jest to nic innego jak dotarcie do odbiorcy przy pomocy wartościowej treści. Dzięki niej można nie tylko pobudzić zainteresowanie, ale również zbudować długofalową relację. Będzie to więc zabieg mający na celu pobudzenie chęci posiadania danego produktu. Ważnym jest, by nie mylić tych działań z typową reklamą, która jest wręcz nachalna.

Trzeba również wiedzieć, że content marketing, to nie tylko artykuły, newsy na Facebooku czy Instagramie, czy też e-maile rozsyłane do klientów. To również inne działania takie jak między innymi:

– Prezentacje multimedialne

– Wideo

– Podcasty

– Webinary

To bardzo ważne, by zdawać sobie sprawę z tego, jak szerokim pojęciem jest content marketing. Dzięki temu można go naprawdę dobrze wykorzystać w promocji swojej marki, produktów i usług.

Korzyści płynące z content marketingu to….?

No dobrze, skoro wspomnieliśmy o właściwym wykorzystaniu, to nie możemy pominąć tematu zysków. Co dokładnie możemy osiągnąć dzięki prowadzonym działaniom?

→ Z całą pewnością na pierwszym miejscu należy wyróżnić zainteresowanie odbiorców i zaangażowanie ich do interakcji. Nie ma wątpliwości, że osiągnięcie tych dwóch celów przełoży się na wyznaczanie kolejnych. Niezależnie jednak od tego, jakie mają one być, to trzeba pamiętać, że dzielimy się treścią po to, by przyciągnąć nowych odbiorców. To właśnie oni mają być potencjalnymi klientami. Warto więc skupić się na tym, co im przekazujemy, bowiem będzie to rzutowało na stworzoną relację.

→ Inbound marketing, to właśnie z nim content marketing nierozerwalnie jest związany. W skrócie można powiedzieć, że jest to marketing przychodzący, który opiera się na komunikatach z mediów społecznościowych, e-bookach, czy też artykułach eksperckich umieszczanych między innymi na blogach. Jak można łatwo zauważyć, te działania nie mają nic wspólnego z nachalną reklamą, która atakuje użytkownika ze wszystkich stron i perfidnie zachęca go do dokonania zakupu. Dlaczego inbound marketing umieszczamy w zaletach? Powodem tego jest fakt, że jego działania wpływają na wzrost wyświetleń strony internetowej, a także wzrost ruchu.

→ Opisane powyżej działania, jeśli zostaną przeprowadzone we właściwy sposób mogą zbudować pozytywny wizerunek marki. Nawet jeśli ktoś nie zdecyduje się na zakup produktu czy usługi, to będzie pamiętał, że firma jest rzetelna, profesjonalna i nienachalna. Dzięki temu istnieje duża szansa, że wróci do niej, gdy będzie potrzebował konkretnej usługi lub poleci markę komuś innemu.

→ Kolejną zaletą, którą doceni zapewne najwięcej osób jest oczywiście wzrost sprzedaży i pozyskanie nowych, stałych klientów. To oni będą regularnie sprawdzać stronę w poszukiwaniu nowych informacji ( w przypadku bloga) lub nowych produktów ( w przypadku sklepu).

→ Content marketing to również budowanie relacji z użytkownikami, którzy staną się zaangażowani w działania marki. Będą oni chętnie wypowiadali się w komentarzach na tematy poruszane na blogu, czy też pod postami wrzucanymi w social media. Będą również chętnie polecali sobie nawzajem informacje, które uznają za ciekawe i godne uwagi.

– Link building – nie można o nim zapominać. Za tym sformułowaniem kryje się budowanie widoczności strony w wynikach wyszukań. Tu raczej nie trzeba tłumaczyć, że czym wyższa pozycja na liście wyszukań, tym, większa szansa, że użytkownik wejdzie na stronę i zainteresuje się jej ofertą.

Czy warto zająć się content marketingiem?

Tutaj odpowiedź jest tylko jednak – oczywiście, że tak! Jest to jedna z najprężniej rozwijających się dziedzin marketingu. Działania content marketingu nie są agresywne, ale za to bardzo skuteczne. Jeśli prowadzisz firmę, to koniecznie musisz zagłębić się w ten temat.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
Agnieszka Gębicz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij