18 maja 2023

Content jak z obrazka – 7 powodów, żeby zadbać o swoje treści wizualne

Mówi się czasem, że człowiek je oczami i podobnie jest też, jeśli chodzi o konsumpcję treści w internecie. Sam tekst nie jest już od dawna tak atrakcyjny dla przeciętnego internauty, jak grafiki, zdjęcia i filmy. Dlatego też należy uwzględnić treści wizualne planując strategię tworzenia contentu na swojej stronie. Poniżej 7 powodów, które pomogą przekonać się, jakie to ważne.

Spis treści:

  1. Ludzie preferują treści wizualne
  2. Obrazy budują relacje
  3. Treści wizualne wpływają na organiczną widoczność
  4. Recepta na skupienie uwagi
  5. Mózg łatwiej zapamiętuje obrazy
  6. Treści wizualne a zaangażowanie
  7. Transformacja contentu na potrzeby różnych mediów
  8. Podsumowanie

1. Ludzie preferują treści wizualne

Współczesny odbiorca treści jest rozpieszczany przez nowoczesne technologie. Jeszcze szybsze telefony i inne sprzęty, które dają błyskawiczny dostęp do contentu, sprawiły też, że zmieniają się preferencje co do formy przyjmowanych treści. Odkąd nie ma większych problemów z ładowaniem się obrazków i wideo, to właśnie one są chętniej oglądane niż standardowy suchy tekst. Według raportu Cisco, w 2022 roku aż 82% światowego ruchu w internecie pochodziło z treści wideo.

2. Obrazy budują relacje

Treści wizualne to jedna z głównych metod komunikacji, którą marki posługują się, chcąc zbudować relację z odbiorcami. Bez nich skuteczny marketing nie byłby możliwy. Obrazy niosą przekaz, z którym dany brand chce być kojarzony, a przy okazji również pomagają w kreowaniu wizerunku. Począwszy od loga i pełnej identyfikacji wizualnej, po stworzenie unikalnego stylu komunikacji, działania oparte na contencie wizualnym pozwalają odróżnić daną markę od konkurencji. Dzięki temu potencjalny klient od razu wie od kogo pochodzi konkretny przekaz i zapamięta, jakie wartości powinny być łączone z nadawcą.

Unikalny styl komunikacji kojarzony z Mastercard.

3. Treści wizualne wpływają na organiczną widoczność

Google oferuje coraz to nowsze opcje wyszukiwania, spośród których znaczące mogą okazać się te dotyczące treści wizualnych. Nie chodzi tutaj tylko o Google Grafika, ale również o takie innowacje jak Obiektyw Google (Google Lens). Wyszukiwanie obrazem to jedna z dostępnych opcji. W SERP coraz częściej widzimy obrazy i wideo związane z danym hasłem, co może znacząco wpływać na decyzje użytkowników, co do tego, którą stronę odwiedzą. Zatem dbając o treści wizualne, zwiększamy swoją szansę na konwersję.

4. Recepta na skupienie uwagi

Nie da się ukryć, że obecnie wiele osób cierpi na problem ze skupieniem uwagi, zwłaszcza że przywykliśmy robić kilka rzeczy naraz. W przyciągnięciu i zatrzymaniu uwagi na dłużej pomogą treści wizualne. Dopilnujmy więc, aby w naszych wpisach było na czym zawiesić oko, wypełnijmy je adekwatnymi obrazami, dodawajmy wideo i twórzmy infografiki. Te dodatki poprawią ogólny wygląd strony i będą stanowiły dobry przerywnik dla odstraszających bloków tekstowych.

5. Mózg łatwiej zapamiętuje obrazy

Chcąc, żeby nasz przekaz został zapamiętany, powinniśmy zdecydowanie wzbogacić go o treści wizualne. W większości przypadków odbiorca będzie przyswajał je o wiele lepiej niż tekst. W ten sposób uda nam się zostać w jego pamięci na dłużej, a być może także sprawić, że przypomni sobie o nas podejmując decyzje zakupowe.

6. Treści wizualne a zaangażowanie

Stworzenie angażujących treści bez obrazów i wideo jest bardzo trudne. Chcąc, aby odbiorcy poznali nowy produkt albo usługę, musimy zachęcić ich do tego, ułatwiając im odbiór informacji. Dodając galerię obrazów albo wideo-poradnik, który pokazuje jak używać produktu albo jak przebiega usługa, pomagamy zapoznać się z naszą ofertą. Skoro już czytelnik zaangażował się i poświęcił nam swój czas, jesteśmy o krok bliżej do przesunięcia go w dół lejka sprzedażowego.

Źródło: salonpieknecialo.pl.

7. Transformacja contentu na potrzeby różnych mediów

Recykling treści to znana i polecana praktyka. Posiadając wartościowe teksty i rzetelnie zebrane dane, możemy korzystać z nich na wiele sposobów. Poleca się uaktualniać takie treści i przypominać je czytelnikom od czasu do czasu. Warto jednak także pomyśleć, jak można je przetransformować na potrzeby innej grupy odbiorców czy innej platformy. Z pomocą przychodzą treści wizualne. Nic bowiem nie stoi na przeszkodzie, aby na podstawie artykułu nagrać wideo, wykonać infografikę, a nawet stworzyć mem.

Podsumowanie

  • Ludzie preferują treści wizualne, takie jak grafiki, zdjęcia i filmy, ponieważ są bardziej atrakcyjne i łatwiejsze do przyswojenia niż sam tekst. Według raportu Cisco, aż 82% światowego ruchu w internecie pochodziło z treści wideo.
  • Obrazy budują relacje i są niezbędnym narzędziem w komunikacji marki z odbiorcami. Logo, identyfikacja wizualna i tworzenie unikalnego stylu komunikacji, pozwala odróżnić markę od konkurencji.
  • Treści wizualne mają wpływ na organiczną widoczność w wyszukiwarkach, takich jak Google. Wyszukiwanie obrazem oraz pojawianie się obrazów i wideo w wynikach wyszukiwania może wpływać na decyzje użytkowników, co do odwiedzenia konkretnej strony.
  • Treści wizualne pomagają w przyciąganiu uwagi i utrzymaniu skupienia. Wypełnienie wpisów obrazami, wideo i infografikami poprawia ogólny wygląd strony i stanowi przerywnik dla bloków tekstowych.
  • Mózg łatwiej zapamiętuje obrazy niż tekst. Dodanie treści wizualnych do przekazu pozwala być w pamięci odbiorcy na dłużej, co może mieć wpływ na decyzje zakupowe.
  • Treści wizualne angażują odbiorców i ułatwiają przyswajanie informacji. Poprzez dodanie galerii obrazów lub wideo-poradnika, można skuteczniej przedstawić produkty lub usługi, co może przesunąć odbiorców w dół lejka sprzedażowego.
  • Treści wizualne umożliwiają transformację contentu na różne media. Warto wykorzystać wartościowe teksty i dane do tworzenia różnych form treści, takich jak wideo, infografiki czy memy, które mogą przyciągnąć inną grupę odbiorców lub być dostosowane do różnych platform.
Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij