18 maja 2023
Mówi się czasem, że człowiek je oczami i podobnie jest też, jeśli chodzi o konsumpcję treści w internecie. Sam tekst nie jest już od dawna tak atrakcyjny dla przeciętnego internauty, jak grafiki, zdjęcia i filmy. Dlatego też należy uwzględnić treści wizualne planując strategię tworzenia contentu na swojej stronie. Poniżej 7 powodów, które pomogą przekonać się, jakie to ważne.
Spis treści:
Współczesny odbiorca treści jest rozpieszczany przez nowoczesne technologie. Jeszcze szybsze telefony i inne sprzęty, które dają błyskawiczny dostęp do contentu, sprawiły też, że zmieniają się preferencje co do formy przyjmowanych treści. Odkąd nie ma większych problemów z ładowaniem się obrazków i wideo, to właśnie one są chętniej oglądane niż standardowy suchy tekst. Według raportu Cisco, w 2022 roku aż 82% światowego ruchu w internecie pochodziło z treści wideo.
Treści wizualne to jedna z głównych metod komunikacji, którą marki posługują się, chcąc zbudować relację z odbiorcami. Bez nich skuteczny marketing nie byłby możliwy. Obrazy niosą przekaz, z którym dany brand chce być kojarzony, a przy okazji również pomagają w kreowaniu wizerunku. Począwszy od loga i pełnej identyfikacji wizualnej, po stworzenie unikalnego stylu komunikacji, działania oparte na contencie wizualnym pozwalają odróżnić daną markę od konkurencji. Dzięki temu potencjalny klient od razu wie od kogo pochodzi konkretny przekaz i zapamięta, jakie wartości powinny być łączone z nadawcą.
Google oferuje coraz to nowsze opcje wyszukiwania, spośród których znaczące mogą okazać się te dotyczące treści wizualnych. Nie chodzi tutaj tylko o Google Grafika, ale również o takie innowacje jak Obiektyw Google (Google Lens). Wyszukiwanie obrazem to jedna z dostępnych opcji. W SERP coraz częściej widzimy obrazy i wideo związane z danym hasłem, co może znacząco wpływać na decyzje użytkowników, co do tego, którą stronę odwiedzą. Zatem dbając o treści wizualne, zwiększamy swoją szansę na konwersję.
Nie da się ukryć, że obecnie wiele osób cierpi na problem ze skupieniem uwagi, zwłaszcza że przywykliśmy robić kilka rzeczy naraz. W przyciągnięciu i zatrzymaniu uwagi na dłużej pomogą treści wizualne. Dopilnujmy więc, aby w naszych wpisach było na czym zawiesić oko, wypełnijmy je adekwatnymi obrazami, dodawajmy wideo i twórzmy infografiki. Te dodatki poprawią ogólny wygląd strony i będą stanowiły dobry przerywnik dla odstraszających bloków tekstowych.
Chcąc, żeby nasz przekaz został zapamiętany, powinniśmy zdecydowanie wzbogacić go o treści wizualne. W większości przypadków odbiorca będzie przyswajał je o wiele lepiej niż tekst. W ten sposób uda nam się zostać w jego pamięci na dłużej, a być może także sprawić, że przypomni sobie o nas podejmując decyzje zakupowe.
Stworzenie angażujących treści bez obrazów i wideo jest bardzo trudne. Chcąc, aby odbiorcy poznali nowy produkt albo usługę, musimy zachęcić ich do tego, ułatwiając im odbiór informacji. Dodając galerię obrazów albo wideo-poradnik, który pokazuje jak używać produktu albo jak przebiega usługa, pomagamy zapoznać się z naszą ofertą. Skoro już czytelnik zaangażował się i poświęcił nam swój czas, jesteśmy o krok bliżej do przesunięcia go w dół lejka sprzedażowego.
Recykling treści to znana i polecana praktyka. Posiadając wartościowe teksty i rzetelnie zebrane dane, możemy korzystać z nich na wiele sposobów. Poleca się uaktualniać takie treści i przypominać je czytelnikom od czasu do czasu. Warto jednak także pomyśleć, jak można je przetransformować na potrzeby innej grupy odbiorców czy innej platformy. Z pomocą przychodzą treści wizualne. Nic bowiem nie stoi na przeszkodzie, aby na podstawie artykułu nagrać wideo, wykonać infografikę, a nawet stworzyć mem.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.