20 maja 2019

Consumer Propensity Report: Na czym zależy Polakom w sklepie?

Według danych z 2018 roku w naszym kraju było zarejestrowanych prawie 31 tysięcy sklepów internetowych. Czego oczekują od nich Polacy? Jakie cechy musi mieć najlepszy sklep? Odpowiedzi szukała firma SAP.

Rozwijający się rynek

Branża e-commerce, choć stosunkowo młoda, prężnie się rozwija. Z każdym rokiem nad Wisłą powstaje co najmniej kilkaset nowych sklepów internetowych. W 2013 roku było ich dokładnie 21 744. Jednak ledwie 5 lat później liczba placówek internetowych wzrosła do 30 936.

Na dynamikę rozwoju e-commerce wpływ ma kilka czynników. Jednym z nich jest bez wątpienia zakaz handlu w niedzielę, który pobudził Polaków do większego zaangażowania się w sieci. Nie do przecenienia jest również fakt, że Internet z każdym rokiem staje się coraz bardziej powszechny. Według ostatnich badań aż 8 na 10 Polaków ma dostęp do sieci.

Zakupy w Internecie są szybkie i wygodne, co jest bez wątpienia największym ich atutem. W sklepie internetowym możemy kupować o każdej porze, będąc w dowolnym miejscu na świecie.

Jakie sklepy lubimy?

Firma SAP (dostawca oprogramowania dla biznesu) opracowała raport „Consumer Prosperit Report”, który dostarcza informacji na temat klientów sklepów internetowych z całej Europy. 20 tysięcy osób, 24 państwa, 1 cel – sprawdzenie, czego oczekujemy po e-commerce i jak kupujemy.

Typowy polski klient sklepu internetowego zwraca uwagę przede wszystkim na kwestie zwrotu towaru. Proste zasady wymiany/zwrotu zakupionego sprzętu ma znaczenie aż dla 62% badanych.

Cenimy sobie również możliwość przetestowania danej rzeczy w sklepie stacjonarnym (49% badanych wskazało tę opcję) oraz dostęp do porównywarki produktów na stronie internetowej (47%).

Konsekwentny jak Polak

Warto również zwrócić uwagę na jeszcze jeden wskaźnik. Polacy należą do grona narodowości, które najczęściej przechodzą przez cały proces zakupowy – od znalezienia produktu do płatności.

Tylko 64% badanych Polaków porzuciło koszyk przed dokonaniem zapłaty. Patrząc na wyniki innych obywateli Europy, jest to wynik całkiem niezły. Do tego samego przyznało się 80% Brytyjczyków oraz 79% Niemców, Włochów i Francuzów.

Źródło: bisnode.pl/sap.com

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
Cezary Bronszkowski

Powiązane wpisy

Komentarze

  • Alan napisał:

    21 maja 2019

    Jak rozumieć “dostęp do porównywarki produktów na stronie internetowej”? Na stronie sklepu ma on porównywać się z konkurencją, czy ma mieć swoje produkty w porównywarkach cenowych, czy jakaś inna opcja?

    Odpowiedz
  • Marek napisał:

    21 maja 2019

    Ja już parę razy miałem problem ze zwrotami podczas zakupów na sklepach internetowych i dlatego teraz jeśli dany sklep odwiedzam pierwszy raz zawsze dokładnie sprawdzam czy nie będzie z tym problemu. A tak niski współczynnik odrzuceń z koszyka, wydaje się mimo wszystko trochę dziwny 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij