19 czerwca 2017

Co to jest meta Tag i jak działa?

Meta tagi — są to znaczniki opisujące w nagłówkowej części dokumentu. Stosuje się je przy opisywaniu strony w formacie HTML.

Jakie znamy powszechnie używane meta tagi?

– Title

Tytuł artykułu. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że chwytliwy tytuł to ważna sprawa. Powinien zaciekawić zarówno wyszukiwarkę, jak i czytelnika. Dobrze, jeżeli w tytule zawrzesz słowo kluczowe.

– Meta Description

Nie ma wpływu na pozycjonowanie, jednak warto poświęcić chwilę, by stworzyć interesujący i unikalny meta description. Ten krótki opis widoczny w wynikach wyszukiwania przesądza czasami o klikalności linku. Ważne: limit na opis meta to 278 znaków. Jednak radzimy ograniczyć się do ok. 155 znaków, ponieważ miejsce na opis jest liczone w pikselach 🙂 Meta description powinien być unikalny dla każdej podstrony!

– Meta Keywords

Słowa kluczowe opisujące stronę. Nie mają większego wpływu na pozycję w google, ale dobrym zwyczajem jest uzupełnianie ich. Czytaj więcej: Meta keywords – co to jest i czy warto brać je pod uwagę?

Jak działają meta tagi?

Znaczniki meta umieszczone w kodzie są informacją dla robotów czytających stronę. Służą Choć najpopularniejsze są te, które czytelnik widzi (title, description), to istnieje jeszcze wiele innych znaczników, których nie widać na stronie. Należy się nimi rozważnie posługiwać.

Jakie są inne, mniej popularne meta tagi?

Meta robots
Meta source
Meta language
Meta geo
Meta noindex

Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z meta tagami, lepiej nie eksperymentować z nimi bez wcześniejszej nauki. Źle umieszczone tagi robots i noindex przyniosą więcej szkody niż pożytku.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij