17 czerwca 2017

Co to jest link i jak prawidłowo wykonywać link building w seo?

Link i link building to gorące tematy w SEO. Dyskusje na temat prawidłowych strategii link buildingu budzą sporo kontrowersji. Nie będzie wielką przesadą stwierdzić, że ilu pozycjonerów, tyle opinii. Nie zamierzamy Ci wmawiać, że ten artykuł przedstawia jedyne słuszne prawdy. Zachęcamy natomiast gorąco do wyrobienia sobie własnego zdania. Pokazane metody są (w miarę możliwości SEO) bezpieczne i nie powinny powodować nieprzyjemności. Skuteczny link building wymaga czasu, wytrwałości i pomysłowości. Zobacz, co się sprawdza w dobie bieżących aktualizacji algorytmów.

Co to jest link?

Link, czyli hiperłącze, to element nawigujący w formie tekstu, który po kliknięciu przenosi do innego miejsca. Treść linku może mieć postać „czystego” adresu URL lub anchora, dowolnego słowa/frazy (np.: zobacz więcej, tutaj, artykuł, źródło).

Czemu w SEO linkowanie jest tak ważne?

Ilość wzmianek o naszej stronie, linków prowadzących do naszej strony jest ważnym wskaźnikiem dla Google. Jak można się domyślić, nie jest to tak proste, że im więcej, tym lepiej. Oceniany jest też kontekst, czyli pozycja strony, na której pojawia się link, jej prestiż itp. Popularne dawniej katalogi i SWL (czytaj też: System wymiany linków SWL – co to jest i jak działa) przestały działać ze względu na masowe stosowanie.

Jak prawidłowo wykonywać link building w SEO?

1. Teksty na blogu
Blog firmowy czy przypisany do działalności to codzienność i oczywistość. Masz pełną kontrolę nad intensywnością linkowania. Pamiętaj, wielka moc, to też wielka odpowiedzialność. Nie przesadź!

2. Wpisy gościnne
Wszelkiego typu współprace mające wartość dodaną i wynikające z nich linkowania są z zasady dobrze przyjmowane zarówno przez czytelników, jak i Google. To typowe White Hat SEO.

3. Artykuły sponsorowane
Z zasady wymagają pewnego nakładu finansowego. Cena linku zależy od pozycji strony i jej cennika. Im wyższy prestiż niesie za sobą artykuł, tym inwestycja będzie kosztowniejsza. Artykuł sponsorowany to nie tylko SEO niesie za sobą korzyści marketingowo-wizerunkowe.

4. Profile w mediach społecznościowych
Aktywne profile w mediach to dobre i oczywiste miejsca na umieszczenie linku. Pamiętaj, by wykorzystywać potencjał social media i nie traktować ich tylko jako miejsce na linka. Uważaj też na podział nofollow i dofollow — zdecydowana większość social media, także Facebook, stosuje nofollow. Co nie znaczy, że warto z nich rezygnować. Linki nofollow też są potrzebne!

5. Informacje prasowe
Umieszczanie informacji o Twojej firmie na portalach pr/dziennikarstwa obywatelskiego jest godne polecenia, ponieważ notki wpływają pozytywnie na wizerunek organizacji. Co za tym idzie, są przez Google klasyfikowane do działań wizerunkowych, nie stricte pozycjonujących.

6. Katalogi stron
Pomimo że nie warto opierać całej strategii link buildingu na katalogach, to nic nie stoi na przeszkodzie, by od czasu do czasu dodać stronę do wyselekcjonowanego katalogu z moderacją ręczną. Oczywiście, katalogowanie to tylko działanie uzupełniające.

7. Linki bazujące na prawie autorskim/licencji
Od czasu do czasu możesz sprawdzić wyrywkowo swoje teksty czy multimedia programem antyplagiatowym. Jeżeli okaże się, że ktoś przywłaszczył sobie Twoje dzieło, zamiast żądać usunięcia, skontaktuj się w celu podania źródła z linkiem dofollow.

8. Marketing szeptany
Oficjalne konto firmy na forach to też okazja do linkowania. Marketing szeptany jest kontrowersyjny sam w sobie, dowiedz się, jak stosować go poprawnie z artykułu: Marketing szeptany w internecie – 7 powodów, dla których to się opłaca.

9. Tworzenie treści wartych udostępniania
Trudno jest stworzyć dobry content, który będzie organicznie rozchodził się po sieci. Mimo tego warto po prostu wypuszczać rzeczy, które warto podać dalej.

10. Linki od podwykonawców
Jeżeli współpracujesz z wieloma firmami i część z nich zamieszcza referencje na swojej stronie firmowe — poproś w aktywny link dofollow.

11. Zaplecze SEO
O rodzaju i jakości zaplecza to Ty decydujesz. Im solidniej wygląda, tym lepiej dla Ciebie.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Komentarze

  • SkiTenis napisał:

    21 listopada 2018

    Fajny artykuł, będę wykorzystywał te tricki, zobaczymy jakie będą efekty. Generalnie szukam informacji na temat profilu linkowania zewnętrznego, czy istnieje jakiś złoty podział rodzajów i źródeł linków? 😛
    Bardzo pomogłoby mi to przy pracy w internetowym sklepie sportowym.

    Odpowiedz
  • Off-site napisał:

    01 grudnia 2019

    Dzięki za trafny i dobry opis rodzajów linków oraz korzyści wynikających z ich posiadania.
    Od siebie dodam, że zauważyłam, że Google jednak bardziej lubi te linki które są objęte większą ilością tekstu. Więc fajną strategią linkbuildingową w takim przypadku są artykuły sponsorowane, ogłoszenia, dłuższe posty. A jakie jest wasze zdanie na ten temat?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij